2022. december 17., szombat

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Kővágó Sára

Kérdezz-felelek interjú Kővágó Sára írónővel 


Gyere és ismerd meg Sárát, a Római ajánlat és a Kétségek című könyvek szerzőjét

 

1. Kedves Sára, tudnál kicsit mesélni magadról? 

Debrecenben születtem, onnan költöztem Budapestre, ahol jogi egyetemet végeztem. A tanulás fontos része az életemnek, egyetem után elvégeztem egy médiajogi szakjogászi képzést, valamint spanyolul tanulok és íróképzésekre járok. Az olvasás mellett a kedvenc időtöltésem az utazás. Néhány hónapot éltem Angliában, a helyszínek a regényeimben is megjelennek.  

2. Hogyan indult az írói pályafutásod? Mikor kezdtél komolyabban foglalkozni vele?

2021. májusában kezdődött, amikor álmomból felébredve elindult bennem Sophie története. (Római ajánlat) Onnantól kezdve minden napom írással telt. Az elején nem tudatos volt, csak élveztem, ahogy megszületik a történet. Amikor elkészült a regény, akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni vele.

3. Mi az, ami inspirál írás közben? 

A zene. Rengeteg érzést vált ki belőlem. Igyekszem mindig olyan zenét választani, ami illeszkedik az adott jelenethez, így könnyebben belehelyezkedek az elképzelt helyzetbe. Emellett inspirál a környezetem, egy jó beszélgetés, egy érdekes történet vagy egy izgalmas film is.

4. A Római ajánlat volt az első megjelent műved, amely hamar az olvasók kedvence lett. Számítottál ekkora sikere?

Nem számítottam rá. Amikor írtam, nem a kiadás járt a fejemben, csak szerettem volna elmenekülni a valóságból, feldolgozni átélt élethelyzeteket és elmesélni egy történetet. A visszajelzések alapján talán pont ezért szeretik. Az olvasók azonosulni tudnak Sophie gondolataival, érzéseivel, döntéseivel, úgy érzik, velük is megtörténhet.

5. Mennyi időbe telt megírni?

A Római ajánlatot egy hónap alatt írtam meg, de aztán közel három hónapon át dolgoztam rajta a fantasztikus szerkesztőm segítségével, akitől rengeteget tanultam.

6. Nem régen került a boltok polcaira a Kétségek című könyved. Valamilyen módon kapcsolódik egymáshoz a két kötet, vagy önálló történetről van szó?

A Kétségek önálló történet, nem kapcsolódnak össze, de elrejtettem benne egy meglepetést azoknak, akik már olvasták a Római ajánlatot.

7. Tervezel valamelyiknek folytatást?

Úgy érzem, mind a két regényem így kerek, nem tervezek folytatást. A Kétségeknél sok olvasó kérte már, hogy folytassam. Önálló történetet nem tervezek a karaktereknek, de előfordulhat, hogy máshol találkozhatunk még velük.

8. Van valamilyen hobbid? 

Az írás. Habár néha több időmet elveszi, mint a rendes munkám, de ennek ellenére hobbiként tekintek rá. Minden részét élvezem. Az írást, amikor csak én vagyok és a karaktereim; a szerkesztést, amikor megszépül a szöveg; a korrektúrát, tördelést és borítótervezést, amikor végleges formát kap a könyv; és a megjelenés utáni marketinget, amikor képek és videók segítségével megpróbálom átadni az olvasóknak a könyv hangulatát és üzenetét.

9. Milyen volt az első dedikálásod?  

Az első dedikálásom az Ünnepi Könyvhéten volt májusban. Rettenetesen izgultam, azt hittem senki nem fog eljönni. Amikor megláttam a sort az asztalom előtt, akkor határtalan boldogságot éreztem. Nagyon jó volt személyesen találkozni, és ha csak pár percet, de beszélgetni az olvasókkal. Habár nagyon zavarban voltam, remélem, ők is jól érezték magukat.

10. Jelenleg dolgozol új regényen? 

 Még csak a fejemben fogalmazódik a gondolat. Ismerkedem a karakterekkel, a motivációjukkal, mindazzal, amit majd együtt fel kell dolgoznunk. Nem szoktam sokat előre tervezni, a szereplők mesélik el nekem a történetet, én csak leírom.

11. Szoktál hazai szerzőktől olvasni? 

Igen, nagyon szeretem a hazai szerzőket, ezért sem választottam írói álnevet. Igyekszem népszerűsíteni a hazai írókat Tiktokon és Instagramon, nagyon fontosnak tartom, hogy támogassuk egymást.

12. Mit tanácsolsz a kezdő írók számára?

A kiadás rendkívül ijesztő, sok nehéz döntéssel, ezért mindenképp tanácsolom, hogy jelentkezzen íróképzésekre, keressen meg írókat, ismerkedjen a közösséggel, mert szüksége lesz tapasztaltabbak segítségére. Nekem nagyon nagy szerencsém volt, mert egy csodálatos társaságba kerültem, akik mindenben segítenek és én is igyekszem segíteni azoknak, akik megkeresnek. És a legfontosabb, hogy mindig emlékezzen arra, hogy miért csinálja az egészet. Az írás szeretetéért.


Az írónő hivatalos oldala ~~> Kővágó Sára - szerzői oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.