2022. december 24., szombat

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Farkas Anett

Kérdezz-felelek interjú Farkas Anett írónővel 

Gyere és ismerd meg Anettet, a népszerű magyar krimiszerzőt 

 

1. Kedves Anett, mesélnél kicsit magadról? Mit lehet tudni rólad?

Feleség és két csodálatos kislány anyukája vagyok. Miután leszereltem a rendőrségen, egy vállalkozást alapítottam: Anett Családbarát Meseshop néven. Immár nyolc éve üzemeltetem, sikeresen. Nekem a legfontosabb a családom, ha ők nem lennének, én sem tarthatnék most itt. Az én sikereim mögött ők állnak.

2. Mikor kezdtél komolyabban foglalkozni az írással?

Komolyabban 2020 év végén. Akkor végeztem el egy tanfolyamot Zsiga Henriknél és onnantól kezdve nem volt megállás. Egyébként már általános iskolában foglalkoztatott az írás, az irodalom volt a kedvenc tantárgyam. Akkori tanárommal (Gyöngyi néni) a mai napig tartom a kapcsolatot.
 

3. Hogy fogadja a családod az olvasók körében egyre növekvő népszerűségedet?

A családom maximálisan mellettem áll, támogatnak és nagyon büszkék rám.

4. Krimi, mint műfaj: ha jól tudom, akkor nem titok, hogy egy rendőrkapitányságon dolgozol. Ebből merítesz ihletet a regényeid cselekményéhez? Mit szólnak hozzá a munkatársaid? 

Már nem dolgozom ott, pár éve leszereltem. Ez a műfaj állt mindig is közel hozzám. Szeretem az izgalmakat, a csavaros sztorikat, az, ami gondolkodásra ösztönzi az embereket. Nem volt kérdés ezért, hogy ebben a műfajban szeretném kipróbálni magamat. A munkatársaim egy része szintén leszerelt, volt aki nyugdíjba vonult. Viszont van olyan három aktív tag, akik végig kísérnek ez az úton és ott vannak velem az elejétől fogva amikor a kéziratomból könyv lesz.

5. Egyszer említetted egy bejegyzésben, hogy mielőtt neki állsz egy regénynek, előtte komoly kutatómunkát végzel. Mennyi időbe telik ez a folyamat? 

Igen, valóban komoly kutatómunkát folytatok. Az ügynél például a rendőralezredes kollégám kikérdezett poligráfból, az áldozatnál a vízi hullákból tettem vizsgát. A most elkészült regényemnél, ami jövő év elején jelenik meg, a budapesti börtönigazgatóval tárgyaltam át több tananyagot. Szakemberekkel találkozom, beszélem meg velük a vázlatomat, és ők segítenek minden dramaturgiai hibát kiküszöbölni és a szakmai részénél pedig végig fogják a kezem, hogy abban ne legyen hiba a történet végére.

6. Ha már szóba került a kutatómunka, akkor értesüléseim szerint, a könyveid hitelessége az egyik legfontosabb a számodra. Milyen szakembereket szoktál bevonni a munkálatokba?

Két rendőralezredes (az egyik kapitány volt, a másik pedig a szervezett bűnözés ellen megalakult osztály vezető ügynöke) segít mindig, illetve egy nyomozó/helyszínelő, valamint egy pszichiáter.

7. Vannak előolvasóid, akik elsőnek olvashatják az írásodat?

Igen vannak. Külön bétázó csoportot hoztam erre létre. Olyan emberek a tagok, akikben maximálisan megbízom. A rendőrökön kívül olyan személyek, akikkel öröm együtt dolgozni, mégis kendőzetlen őszinteséggel mernek szólni, ha valami nem tetszik nekik.

8. Sokan  kíváncsi rá, mégis miért 33-as beteg lett az első regényed címe?

A 33-as szám csak úgy jött, nem köthető számomra semmihez. A beteg szó volt inkább adott, mivel Rebekát (aki egyébként a kedvenc karakterem) szerettem volna szemléltetni a borítón, mint szereplőt.

9. A trilógia mindegyik kötete egy komoly bűncselekmény köré épül. Mit éreztél írás közben? 

Ilyenkor amikor írok kizárok mindent és mindenkit magam körül. A brutális jeleneteket könnyedén megírom, szeretem azokat a visszajelzéseket, hogy kellett a százas zsebkendő a történeteimhez. Akik olvasnak, tudják, hogy én nálam nem a vér, és az öldöklés az ami főszerepet kap. Lelkileg facsarom ki az olvasókat. Legalábbis igyekszem.

10. Pintér Dávid és Fehér Vivien  is nagyon erős egyéniségek, őket is létező személyekről mintáztad? 

Nem, ők teljes egészében kitalált személyek. Most az új regényemnél mintáztam 4 embert, a nyomozónő csapatát. A csoportomból (Farkas Anett rejtélyek) választottam ki a legaktívabb tagokat. Szerencsére nagyon örültek ennek a dolognak, ami számomra is kockázatos volt, hiszen a trilógia befejező részének a köszönetnyilvánításából derült ki számukra is ez a fajta csattanó.

11. Tudom, hogy az ő történetük lezárult, de esetleg a távolabbi jövőben még halhatunk róluk?

A napokban küldtem el a szerkesztőmnek a 4. könyvem kéziratát, ami már teljesen új szereplős lesz. A történet Sümegen és Sopronban fog játszódni, valamint egy ügyvéd és egy ügynök lesz a történet középpontjában. Ebben is rejtettem el csavarokat, lehet sírni a végén és nem féltem kímélni a főszereplők életét sem.

12. Lehet valamit tudni a jövő évi könyvmegjelenéseidről? 

Első körben most március 8-ra tervezem a Kettős kockázat megjelenését, borítóleleplezés pedig hamarosan várható.

13. Ha jól értesültem, akkor rajtad kívül még két szerző összefogásából született meg a Pitypang Könyvek. Mit lehet erről tudni? Kiadással is foglalkoztok, vagy csak terjesztéssel?

Az Álomgyár terjeszti a könyveinket. Nem mint kiadó működünk, inkább csak egy csapat, akik hárman összefogtak egymásért és próbálunk ezzel kitűnni a rengeteg, tehetséges író között. Nem hirdetjük magunkat, hogy lehet csatlakozni hozzánk, nem a bővülés a célunk. Természetesen ha valaki mégis úgy gondolja szeretne ebbe a körbe kerülni nem utasítjuk el élből, de vannak bizonyos feltételeink azért. Többek között az, hogy mi csak (Coverist Studio) Faniszló Ádámmal és Bakos Fannival dolgozunk együtt, akik a grafikusunk.

14. Mit tanácsolsz a kezdő íróknak? 

Azt tanácsolom, hogy mielőtt kiadásra szánják a fejüket, esetleg küldje el az írását olyan független embereknek, akik őszintén megmondják a véleményüket. Ami még szerintem nagyon fontos, hogy nem olyan jó ebbe egyedül belevágni, jó ha van egy írótársa ebben a szakmában az embernek, akivel közösen tudnak esetleg író-olvasókra járni, játszani a közösségi felületeken, megbeszélni a felmerülő problémákat, később a sikereket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.