2018. július 26., csütörtök

Lena Sliver : Törékeny ​bársony


Lena Sliver
Törékeny ​bársony






 
 ,,Léna erős, független, gyermekét egyedül nevelő nő. Válása után, megfelelő életet akar biztosítani magának és lányának, hiszen a volt férje és családja folyamatos nyomás alatt tartják. Megfelelési kényszerétől azonban nehéz elszakadni, miközben a család és két munkahely között ingázik.
Az egyik munkája átlagos, a másik csak bizonyos körökben ismert. Minden vágya, hogy ő is megismerhesse ezt a világot. Kétségek közt keresi a helyét, amikor megjelenik ő, és fájdalmas döntésre kényszerül…”





Írta: Lena Sliver
Kiadó: EkönyvBazár
Kiadási év: 2018
Az író szerzői oldala: Lena Sliver hivatalos szerzői oldal



*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Ez volt a második EkönyvBazár könyvem. Előtte Fényes Niki Feketén, fehéren című regényét olvastam, így nem volt újdonság számomra sem a kiadó, sem az elvárható minőség.
Amit először észrevettem a Törékeny bársonynál, az a borítója volt. Nagyon tetszik az, hogy nincs arc a képen, így magam képzelhettem el a karakterem, amilyennek csak akartam. Nagyon sok könyvnél zavarni szokott, amikor túlságosan tökéletes modelleket választanak, miközben a tartalomban teljesen másról ír az író. Szerintem, ezzel sokan egyet tudnak érteni, vagy lehet, hogy csak én gondolom így. Végül is a könyv szempontjából totál mindegy, ki van, vagy éppen ki nincs a fedlapján, mert sohasem szabad az alapján ítélkezni. A fülszöveg már más tészta.  Itt kap az olvasó egy rövid, de annál is izgalmasabb figyelemfelkeltést a beltartalomról. Bár sok mindent elárul, de azért szép számmal akadnak kérdések, amik bennem is felmerültek, amikor elolvastam.
Na, de ennyit erről, és nézzük magát a Törékeny bársonyt!




Figyelem!!
Cselekményleírást tartalmazhat!!




,, Vegyél a kezedbe egy olyan eszközt, amin van lehetőség internetezni.”



A fülszöveg elárulja, hogy a regény főkaraktere Léna, aki egyedül neveli a kislányát válása után. Két állása van. Az ,,átlagos” munkája tényleg hétköznapi, így arról nem is beszélek, csak annyit, hogy többször is említésre kerül, sőt egy kicsit kapcsolódni is fog a történet egyik szálához. Amikor elolvastam a könyvet, már akkor összeállt bennem a kép, hogyan is kellene írnom róla. Szépen lassan haladva, szálról-szálra.


,, Hát akkor hölgyeim, csatlakozzanak az urakhoz…”
 

1. szál: A bizonyos másodállásról burkoltan

 
Amikor először találtam szembe magam a Törékeny bársonnyal, akkor még nem igazán tudtam, mire is kellene számítanom. A fülszöveg titokzatossága felkeltette ugyan a figyelmemet, mégis volt benne valami, ami nem hagyott nyugodni. Egyre jobban fúrta az oldalamat a kíváncsiság, miszerint vajon mi lehet az a bizonyos munka. Számtalan könyvet elolvastam, ezért voltak sejtéseim, és manapság már eléggé sok hullám vette útját hazánk kiadói platformján. Viszont, amikor kézhez kaptam, akkor már tökéletesen tudtam.
Nem kell megijedni, mert nem egy újabb Szürke-utánzatot tart a kezében az olvasó, hanem egy totálisan más témájút. Itt nem a BDSM játssza a főszerepet.
(Gonoszul megjegyzem, a Szürke sem arra épít, csak az eladás miatt kellett bele, hogy jobban fogyjon.) 
Léna munkája teljesen más. Egy olyan világba enged bepillantást, amiről az emberek eldönthetik, hogy szerintük létezik, vagy szimplán az írónő képzeletében él. Nem mondom meg a választ. Csak annyit árulhatok el, hogy Léna munkahelye nagyon sok izgalmat tartogat. A vendégek között vannak ismert és kevésbé ismert emberek, akik kisebb izgalmakra vágynak. Ebbe a világba csöppen bele Anna is, akiről lentebb kicsit bővebben is mesélek.


,, Nagy kék szemeit rám emeli, kis mosolyra húzódik a szája.”


2. szál: Szerelem a könyvben


Lelkes romantika-fanatikus oldalam boldog volt, amiért az írónő bevonta a világába a szerelmet. Meg kell vallanom, ezen a területen maradtak kiaknázatlan lehetőségek, amelyekről szívesen olvastam volna, de ez az egyedi véleményem.
Áron volt a könyvben az a személy, aki túlságosan tökéletes volt, mégis annyira megdobogtatta a szívemet. Nem csodálom, hogy Léna sem tudott neki ellenállni, és szerintem sok hölgyolvasó is a szíve elé kapja a kezét, amikor felbukkan. Mert, bizony fel-felbukkan a regényben. Ő egy bizonyos színt visz a történetbe, meg a főkarakter életébe is. A cselekmény folyamán akadtak részek, ahol hiányt éreztem vele kapcsolatban. Mint már említettem feljebb, voltak benne olyan lehetőségek, amiket ki kellett volna aknázni, és még jobban az emberek elé vezetni, milyen személyiség is ő. Akadt egy piciny kis infó, amivel csak felületesen kezdett valamit az írónő, aztán simán lógva hagyta a levegőben. Ez Áron múltja volt, amit ti is meg fogtok ismerni, ezért nem árulok el róla többet.
A kettejük szerelme igazán lángolóra sikeredett, de nem is baj, mert ez kellett ide.


,, – Hallottál már a munkahelyi kapcsolatok rossz hatásairól? – kérdezem karba tett kézzel, bár mosolyognom kell attól a kielégült fejétől.
– Az sem érdekel, ha halálos, ha ennyire jó – mondja álomittasan.”


3. szál: Mellékkarakterek


Minden regényben kellenek olyanok, akik viszik tovább a cselekményt. Itt, is akadtak jószámmal. Vannak, akik bekavartak kicsit, mint Léna volt férje, vagy olykor pozitív irányba terelték az eseményeket, mint például Alex vagy Tina. Ők néha interakcióba léptek Lénával, de nem vették el tőle a történetet, amiért nagyon hálás vagyok az írónőnek. Nem ők voltak a fontosak, mégis hozzá tudtak tenni valami pluszt. Róluk nem is ejtenék több szót, csakis annyit, hogy utóbbi kettő nagy kedvenc lett.


,, – Na, ide figyelj, nem érdekel, hogy itt mivel foglalkoztok, hogy milyen kuplerájt üzemeltettek. Én a húgomat, Annát keresem. Azonnal mondd meg, hol van, ha itt nincs, biztos tudod, hova vitték. Gondolom, lejelentik neked a lányok, hogy hova viszik őket, ha már te közvetíted ki őket – üvölt velem.”


4. szál: Anna és a bonyodalom


Minden könyvbe kell valami bonyodalom, ami felkelti az érdeklődők figyelmét. Nos, nekem Anna volt az egyik ilyen. Bevallom, nekem az ő szála volt a legérdekesebb. Nem is sejtettem, hogy ennyire megkedvelem. Az elején sablonosnak találtam, de a végére megváltozott a helyzete. Kicsit sajnáltam azért, amin keresztül kellett mennie, meg azt is, ahogyan kapcsolódott a bonyodalom másik része Lénához. A testvére miatt sokat szenvedett, de ennek köszönhetően kapta meg azt, ami már kijárt neki az elejétől kezdve.


Ami tetszett:

A karakterek nem voltak sablonosak.
 Simán el tudtam képzelni őket valós, hús-vér emberekként.
Léna mindkét állása izgalmas volt számomra, de leginkább az, aminek köszönhetően megismerkedett Annával, Tinával, Alexszel, és Áronnal.
Az erotikus jelenetek is ízlésesek voltak. Nem minden oldalt töltött meg, és szépen alakult ki a kapcsolat Lénáék között, ami nagyon remek ötlet volt. A főhősnő kislányát is megkedveltem, bár róla többet is olvastam volna.


Ami nem tetszett:

Akadtak szálacskák, amelyek jól felvezetést kaptak, de azzal ott véget is vetettek nekik. A kivitelezés azon részén érződött leginkább, hogy elsőkönyves írónővel van dolga az olvasónak.

Összegezve az olvasottakat:

Ettől eltekintve kíváncsian várom Lena Sliver további könyveit. Kíváncsi vagyok, milyen újdonságokkal fog meglepni a Törékeny bársony után.
Tőlem elérte azt, hogy öt csillagot adjak rá. Remélem, hogy ti is elolvassátok, és értékelitek. 

Csak ajánlani tudom, mert megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.