2021. január 11., hétfő

Ezekkel a regényekkel leptem meg magamat karácsonyra

Idén úgy terveztem, hogy a karácsonyi időszakban szabadságon leszek, így alkalmam nyílik majd, hogy kényelmesen bekuckózva, a kezemben egy bögre forró csokival elolvashassam a megvásárolt könyveket. Ezért, már november elején, az akciós időszakban elkezdtem összeírni, melyik olvasmányokat szeretném magamnak, így decembere már ott sorakoztak a polcomon a rendelések, amiket december huszonötödikén bontottam ki. Ugyan, elolvasni még nem volt szerencsém mindegyiket, de legalább már magamnak tudhatom ezeket a szépségeket. Én igyekeztem azon remekműveket begyűjteni, amelyekre már nagyon vártam, és amelyeknek meg van a maguk kis története, miért is éppen rájuk esett a választásom. 

 

1. Böszörményi Gyula 

Szer'usz ​világ (Ambrózy báró esetei 5.)

 

1901. ​márciusa. Ambrózy Richárd bárót meglőtték. A Rókus kórház magánkórtermében élet és halál közt lebegő hírneves budapesti magánzó detektív mellett fiatal hitvese, Hangay Mili őrködik egészen addig, míg egy nap rá nem ront a rendőrség, hogy gyilkosság vádjával letartóztassa.
Ambrózy báró tehát „dögrováson”, a neje vizsgálati fogságban van, így látszólag senki sincs, aki a fiatal házaspárra zúduló, rémálomhoz hasonlatos cselszövés háttere után kutakodjék. Senki, csupán a kis Mück Mári, a cserfes tabáni zsebtolvajlányból lett „társaskodónő” és cseppet sem „komor” komorna, aki a maga szélütött módján kezd a nyomozásba, melynek során magával a véres kezű Pesztonkával, a századforduló Budapestjének legrettegettebb bűnözőjével találja szemben magát.
A rendkívül népszerű Ambrózy báró esetei című sorozat legújabb kötete bő humorral, meghökkentő fordulatokkal, számos valóban élt szereplővel és valós eseménnyel ízesített, kalandos időutazást kínál olvasóinak a korabeli Budapest legközepébe és főleg annak alvilágába.

 

~ Amikor megjelent Böszörményi Gyula Ambrózy Báró eseteinek ötödik kötete, én éppen életem egyik legnagyobb válságát éltem át. Akkor nem tudtam megvásárolni a regényt, bármennyire is szerettem volna a magaménak tudni. Elengedtem. Elhatároztam, amint lesz munkám, megvásárolom, és mire lehetőségem nyílt rá, jött a hír a folytatásról. Már abban a pillanatban tudtam, meg is van a két legtökéletesebb ajándék számomra, így egyúttal a következő részt is beszereztem, mert magamat ismerve biztos voltam benne, hogy gyorsan felfalom az egyiket, és hogy ne kelljen sokat várnom, kéznél volt A ​Barnum-rejtély.

 

2. Böszörményi Gyula 

A ​Barnum-rejtély (Ambrózy báró esetei 6.) 

 

1901. ​április 3-án hatalmas tömeg gyülekezik a Monarchia ékköveként emlegetett magyar székesfővárosban, Budapesten, a külső Kerepesi úton. A többezres csődületben inasoktól az arisztokratákig mindenféle rendű és rangú ember képviselteti magát. Reggel 6 óra 20 perckor aztán az izgalom a tetőfokára hág. A tömeg felmorajlik, a rendőrök sorfalat állva próbálják az izgága embereket hátrébb szorítani. A cinkotai vasútállomás különvágányára ekkor pöfög be az első hatalmas teherszerelvény, mely Budapestre hozza az amerikai „humbugkirály”, Barnum és Bailey kerekeken gördülő „városát”, a Greatest show on earth-öt, vagyis a Föld legnagyobb cirkuszi látványosságát.

A tömegben ott van egy fiatal hölgy is, a Marosvásárhelyről származó Hangay Mili, a hírneves magánzó detektív, Ambrózy báró hitvese. És ahol ennyi ember verődik össze, ott bűnözők is akadnak szép számmal. A bűntettre pedig, mely sokkal hajmeresztőbb, mint a cirkusz bármely csodája, nem is kell sokáig várni.

Szerencsére kéznél van a kor legkiválóbb „szoknyás detektívje”, Mili báróné, aki rögvest nyomozásba kezd.

Tessék betérni! Jó szórakozást, különleges izgalmakat!

 

 3. Bauer Barbara 

A ​fekete rózsa

 

Azt ​mondják, fekete rózsa nem létezik. Színe csupán fények játéka, árnyalatok keltette látszat. Sommer Anna azonban nap mint nap ott látja a szőlőben, a sorok végébe ültetve. Vajon egyszer megtudja majd, milyen is a színe valójában?

Anna, vagy ahogy a családban hívják, Annus, Etyeken nő fel, ezen a szőlődombok övezte, magyarok, svábok, zsidók lakta településen. Alig tizennégy éves, amikor kitör a második világháború, és nemcsak bevonuló édesapja és két ikerbátyja sorsa miatt kell aggódnia, hanem a nála két évvel idősebb Andrisért is, akihez már nem csupán ártatlan, gyerekes vonzalom fűzi. 

Andris felmenői – szíjgyártók és borászok – a török kiűzése után messzi bajor földről érkeztek Etyekre. A faluban azt beszélik, hogy Andris nagyapja, a szőlőhegyen remeteéletet élő Vénember, különleges bort tud készíteni. Olyan bort, amelyben nemcsak az van benne, aki készítette, de az is, aki issza. Talán még a jövendőt is meglátja, aki kortyol belőle. Egyszer Annus is megkóstolta. Lehet, hogy ezért tűnik fel előtte újra meg újra egy fekete márványlap, belevésett nevekkel, köztük azéval, akit mindenkinél jobban szeret?

A háború, az utána következő politikai változások, a kitelepítések a falu és Annus életét is fenekestül felforgatják. Az egyedül maradt lány felköltözik a szőlőhegyre, a Vénemberhez, abban reménykedve, hogy Andris visszatér. Ám szerelme helyett valaki más érkezik, és Annust minden korábbinál nagyobb próbatétel várja. Vajon lesz elég ereje és bátorsága legyőzni a kishitűséget, a reménytelenséget, sőt még a halált is? Megőrizni a szerelmet, megfejteni a fekete rózsa és a Vénember különleges borának a titkát?

Bauer Barbara legújabb, személyes élmények és érzések ihlette, mélyen átélt regénye egy sorsfordító, családokat szétszakító, fájdalmas történelmi korszak, egy sorozatos tragédiákat elszenvedő, de élni akaró falu és egy igaz szerelem hiteles, megrendítő története.

 

 ~ Bauer Barbara könyveit nagyon sokan ajánlották. Ismerem az írónő munkásságát, de számomra ez lesz az első regénye. A több, mint tizennégy megjelent kötete közül a fentebb említett A fekete rózsa nyerte el a tetszésemet, mert a fülszöveg felkeltette a figyelmemet, és egyszerűen gyönyörű a borítója. Le a kalappal a tervező előtt. Úgy voltam vele, hogy a másoknak vásárolt olvasmányok mellé, már túl drága lenne megvenni, ezért végül letettem róla, egészen addig a pillanatig, amíg a könyvesboltba betoppanva megláttam az utolsó regényt a polcon, és azonnal megvettem. Az eladó is jelezte, hogy azon a napon annyian megvásárolták, hogy az volt az utolsó darab. Még nem olvastam el, de alig várom.

 

Ti milyen könyvekkel leptétek meg magatokat? 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.