2020. március 25., szerda

Verseskötet ajánló ~ Schilli Tímea: Szívtükrözés


Mostanában egyre ritkábban tudtam megoldani, hogy megírjak egy-egy könyves értékelést/ajánlót. Pár hete azonban kivételt tettem, amikor egy költőnő keresett meg a frissen megjelent verseskötetével. Bár, ez a műfaj nagyon távol áll tőlem, hiszen régóta nem forgattam ilyet a kezemben, hiszen ha tehetem, inkább romantikus regényeket falok, de úgy éreztem, most egyszer jó ötletnek bizonyult, és alapjáraton is rám fért már a változás. Ennek köszönhetően belevetettem magam Schilli Tímea Szívtükrözés című verseskötetének elolvasásába, amely nem olyan régen jelent meg a Papirusz Book Kiadó gondozásában.



Schilli Tímea
Szívtükrözés


Másodpercek viharában

A vágy mi alkotásra sóvárog,
Az az egy-két pillanatnyi tűz,
A csodás múzsa szentelt csókja
Mi folyton akár vadat, űz

Tör előre, szívemből, tör ki belőlem,
S mikor elérkezett a pillanat,
Legbelül a szív meghasad és
Ontja őszinte vérét szüntelen

Küszködik, hisz épp most hagyja el
A tehetetlenség kínzó súlya,
Könnyebb lesz majd nélküle,
De remélem, visszatér újra s újra

Beleköltözik kezembe a legszörnyűbb
Fájdalom, mi e földet szépíti,
S mikor végre szabadulok tőle,
Látomásom e szörnyű világ széttépi


Megpróbálom saját szavaimmal leírni, mit is éreztem miután becsuktam a kötetet. Tímea ezernyi érzést képes átadni a versein keresztül, amiket többféleképpen lehet értelmezni, és mindenki azt lát bele, amit saját maga szeretne. Nekem a legkedvesebb verse a Fekete pillangó című lett, ami a leginkább elnyerte a szimpátiámat.
Nyugalom, nem kezdek mélyenszántó elemzésbe, mert nem értek hozzá, azt inkább meghagyom a kompetenseknek. Nem írok olyant sem, hogy itt vajon ezt, vagy azt gondolta a szerző, vagy kereszt/páros rímesek-e a versek. A hangvételükről csak annyit írok, az elején vannak a sötétebb hangvételűek, és a vége felé haladva egyre szenvedélyesebbé válnak. Igazán olvastatják magukat.

Hogy miért ajánlom?

Ha szereted a modern, érzelmes verseket, amelyek kikapcsolják körülötted a külvilágot, akkor ez a te versesköteted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.