2022. május 3., kedd

Véleményem Gáspár Virginia Olimpia "A ​dühös tűz fellángolása (Lélekboszorka krónikák 1.) '' című könyvéről

A ​dühös tűz fellángolása (Lélekboszorka krónikák 1.)

 

Boszorkányok? Látók? Őrzők?

Veres Holda megrémül, amikor Laura elájul az iskolaudvaron. Kiderül barátnőjéről, hogy látó, de mielőtt felfognák ennek jelentését, a lány váratlanul eltűnik.
Holda barátságot köt egy alakváltó fiúval, annak félvámpír ikertestvérével és a zavarba ejtően jóképű Áronnal. Ők hárman segítenek neki barátnője keresésében, és hamarosan az is világossá válik, hogy Holda sem átlagos végzős gimnazista.

Miközben Laurát egy boszorkány tartja fogva, Holda egyre jobban kiismeri újonnan szerzett képeségét és azt a mágikus világot, amely fátyolként öleli körbe Magyarországot.
Megállja a helyét ebben az ismeretlen világban?
Milyen gyorsan készül fel a rá váró küzdelmekre?
Képes lesz kezelni a benne fellángoló dühös tüzet?

Fordulatos történet a mágiával átszőtt újpalotai panelek között.

 

Nagyon hálás vagyok Gáspár Virginia Olimpia írónőnek a megkeresésért. Mostanság eléggé el voltam havazva, és egy kisebb olvasási válságon is keresztül mentem, így kellett egy olyan könyv, amely segít kizökkenni ebből az állapotból. A dühös tűz fellángolásával kissé engem is felperzselt olvasás közben és kicsit el is varázsolt a bűbájossága. Hétköznapi helyszín, nem mindennapi karakterekkel fűszerezve, akiknek mind megvan a maguk képessége. Te vajon mire lennél képes, hogy megmentsd a barátnőddel együtt az egész világot a gonosztól? Vajon Holda és a barátainak sikerül győzedelmeskedniük? Ehhez hasonló kérdésekre ad választ maga a regény, és még számtalan kérdést vet fel.

 

Figyelem!

Cselekményleírást tartalmazhat!

 

,,Újpalota hűvös, nyirkos reggelre ébredt."


A cselekményről röviden....

Holda egy fiatal, átlagos diáklány, aki a legjobb barátnőjével jár iskolába, és tipikusan éli a mindennapi életét, egészen addig, amíg egy nap Laura hirtelen összeesik az iskola udvarán. Az esetnek szemtanúja lesz Áron, a kissé titokzatos új diák, aki hamar felkelti Holda figyelmét. Ezen esemény olyan láncreakciót indít el, amely nem csak a lányok életét fordítja teljesen a feje tetejére, hanem számtalan más személyét is. A titkok a felszínre kerülnek, és ezáltal egy igen veszélyes személy is támadásba lendül.

 

,,– A gonosz sosem kételkedik abban, hogy ő helyesen cselekszik. 

Csak a jó kételkedik saját jóságában."


A véleményem a cselekményről....

Az első rész legnagyobb erőssége maga a cselekmény elindítása, hiszen ezzel veszi kezdetét Holda és barátainak története. Kicsit nehéz erről az egészről bármit is írni, mert olvasás közben többször is magával ragadott a történet, de közben el is gondolkodtatott. Leginkább az foglalkoztatott, hogy konkrétan nem én vagyok a célközönsége, mégis annyira magával ragadott, hogy képtelen voltam nem azon töprengeni, vajon hogyan folytatódik, vagy hogyan követik egymást az események.

Utoljára még gimnazista koromban olvastam hasonló boszorkányos, ifjúsági fantasy könyvet, amely Sarah Mlynowski Melltartó ​és seprűnyél című regénye volt. Bár mindkét regényben közös az, hogy fiatal kamaszlányokról szól, akiknek titkot őriz a családjuk, illetve a varázslatosság, de amíg Sarah regénye egy könnyed kis történet, addig Gáspár Virgina Olimpiáé egy erősebb, komolyabb hangvételű mű.

Már maga az alapötlet is felkeltette a figyelmemet, miután elolvastam a fülszöveget, ehhez pedig egy nagyon figyelemfelkeltő borító is párosult. Egyszerűen levett a lábamról az írónő fantáziája, és az a világ, amelyet megalkotott. Az már különösen izgalmassá tette, hogy hazai környezetben játszódnak az események, illetve a karakterek nevei is nagyon tetszettek nekem, különösen a Holda név nyert meg.

Ha már szóba kerültek a karakterek, akkor rájuk kicsit bővebben is kitérek. Nekem szimpatikussá tette az egész regényt az, hogy a benne lévő szereplők mind valamit hozzá tudtak tettek a történethez. Mindegyiknek meg volt a maga szerepe, és előrébb vitték a cselekményt. Az kifejezetten tetszett, hogy nem voltak sablonosak, mert mindegyiküknek egy komplett hátteret kreált a szerző, teljes kidolgozott szállal. A főgonosznál kicsit bajban voltam, mert leginkább az ő múltjára vagyok még mindig a legkíváncsibb, és nagyon, de nagyon várom, hogy a következő kötetben beigazolódik a gyanúm arról, amelyet az első részben burkoltan már sejteni véltem. Áron és az ikrek történetei is kíváncsivá tettek, mivel ők is szimpatikussá váltak.

Holda és Laura érdekes karakterek, a barátságuk pedig igazán figyelemreméltó, és csak remélni tudom, hogy a folytatásban még többet megtudhatok róla, mert ebben a részben az elválás miatt nem kaptak akkora hangsúlyt. Szerintem Holda helyében én is mindent megtettem volna, hogy megmentsem a legjobb barátnőmet, de viszont pont ez a szál volt az, ami kicsit gyengébbre sikeredett. Ahogy eltűnik a lány, onnantól még jelentősebb, hogy több szempontból követhetjük az eseményeket, és nekem itt-ott kicsit furcsa volt. 

Figyelem! Spoileres tartalom következik! ~~> 

(A leginkább az szúrt szemet, mintha az embereknek annyira fel sem tűnt volna a lány eltűnése, vagy szimplán senkit sem érdekelt. Ezt a gondolatmentetett továbbfolytatva, nekem furcsa volt az idő múlásának szemléltetése, mert néha nem tudtam követni, mennyi idő is telt el, illetve jobban örültem volna, ha bizonyos szállak nagyobb hangsúlyt kaptak volna. Számomra a felsorakoztatott lények is néha túlzsúfoltnak érződtek, mert szinte már nyomon sem tudtam követni kicsoda, micsoda, csak ha nagyon figyelmesnek bizonyultam (az alkimista nagyon megvett magának). Akadtak benne hullámvölgyek, és olyan pillanatok, amiket kicsit feleslegesnek éreztem bele, de a hullámhegyek mindenért kárpótoltak, csakúgy, mint a  magas szárnyalások és a mély repülések is, viszont az egész így nyerte el a kerek egészét.)


A borítóról....

Én imádom. Egyszerűen tetszik az összkép. Nem tucat, de szervesen kapcsolódik magához a történethez, és Ash (Grapholic of Ashley Redwood) egy újabb gyöngyszemet alkotott.

Összegezve....

Én az általános iskolásoknak és a fiatal gimnazistáknak ajánlanám úgy igazán, illetve azoknak, akik szeretik a boszorkányos tini fantázia könyveket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.