2019. június 1., szombat

Véleményem Sienna Cole ,,Reményszimfónia" című könyvéről



Sienna Cole

Reményszimfónia



Zene ​és szerelem Bécs szívében
Patrick Byrne, a nagyreményű zongorista-zeneszerző sötét múltja elől menekülve Bécsben próbál új életet kezdeni. Egyetlen dolog hajtja: hogy befejezze és színpadra állítsa élete fő művét, ám eközben nemcsak a lehetetlen feltételekkel, de saját démonaival is meg kell küzdenie.
Carla Kimmel tehetős üzletember férjével érkezik Bécsbe. Egy művészeti alapítvány vezetőjeként felajánlja Patricknek a támogatását, de cserébe ő is kér valamit: zongoraleckéket szeretne venni a zseniális művésztől.
Közös munkájuk során nemcsak Patrick küzdelmei állítanak eléjük akadályokat, de Carla rég eltemetett titkai is felszínre kerülnek. Vajon a zene képes rá, hogy begyógyítsa a sebeket? Van-e remény két összetört szív számára, hogy újra megtalálják a boldogságot?
Sienna Cole, az Aranykönyv-díjra jelölt Négyszáz nap szabadság és a páratlanul izgalmas Lefelé a folyón szerzője új, drámai, romantikus regényében is az emberi lélek legsötétebb mélységeibe tesz lebilincselő utazást.


Köszönöm a könyvet az Álomgyár Kiadónak :D


Figyelem!!
Cselekményleírást tartalmaz!!


,,A hangszer mintha a teste része, a keze folytatása lett volna, így teljesen természetes és könnyed volt a játéka, holott elképesztően nehéz dallamot hívott életre."



A könyvről röviden…

Patrick a nagy kaland óta Bécsben tengeti mindennapjait. Miközben próbál megküzdeni a démonaival és a világ általi nyomással, azon dolgozik, hogy befejezze a nagy művet.
Carla egy tehetős üzletember magányos felesége, aki egy alapítvány vezetőjeként felajánlja Patrick számára a nagy lehetőséget. A férfi vonakodva, de elfogadja az ajánlatot, így veszi kezdetét kettejük története, amely olykor romantikus, olykor pedig szívfacsaróan fájdalmas.


Első benyomásom…

Őszintén, vegyes érzésekkel fogadtam a hírt, hogy Sienna úgymond folytatja a Négyszáz ​nap szabadság című könyvét, és megírja Patrick történetét. Részben nem lelkesedtem annyira az önálló kötetért, mert az ő karakterét nem kedveltem meg annyira, mint Jasont vagy Denát. A másik részem viszont kíváncsi volt arra, vajon mi lett a démonaival küzdő zongoraművésszel, hogyan éli a Dena nélküli életét, illetve sikerült-e megvalósítani azt, amitől a kegyetlen apja megfosztotta annak idején. Mégis, azt kell írnom, nagyon jó ötlet volt megírni, mert sokkal jobban tetszett, mint a közös nagy kalandjuk.
Már az elején levett a lábamról, ahogy a szerző elvarázsolja az olvasóit egy gyönyörű koncertleírással. Így ismerjük meg Patrick Byrne-t, a híressé vált zongoraművészt, aki nem csak engem kápráztatott el a hallgatóközönséggel, hanem Carla Kimmelt is, a regény másik főkarakterét. Utóbbi egy gyönyörű, fiatal nő, aki idősebb, tehetős férjével hallgatja az előadást, és egy ördögi terv, amivel nem csak ő, hanem a férfi is sokat nyerhet. A váltott szemszöget Sienna eddig megjelent művei közül ebben éreztem a leghasznosabbnak, és a legerősebbnek is. Tetszett, hogy nem egy nézőpontból derülnek ki a történések, hanem mindkettejük fejébe beleláthatunk, az érzéseikkel együtt. Patrick esetében a legelengedhetetlenebb, mert az ő szenvedős, lecsúszott, negatív gondolatait imádtam a legjobban, melyek a drog körül forogtak. Sok művész szerek hatása alatt írta meg a legszebb műveit, és ez rá is igaz. A függősége olyan volt számára, mint nekem levegőt venni, egyszerűen hozzátartozott az életéhez, nem tudott nélküle létezni.
Carla a lehető legjobbkor toppant be az életébe.

Ami tetszett…

Patrick személyisége tetszett a leginkább az egészben. Az ő érzelmi világa sokkal jobban megfogott, mint bármi más. Tetszett, ahogy mindenkit próbált ellökni magától, de Carla kitartó személyisége áttört benne mindent, és pont erre volt szüksége, ahogy a romantikus regénynek is. A karakterek fantasztikusak voltak. Mindegyikben akadt valami, ami emberivé tette őket:
– A morcos tehetség, aki falat emelt a szíve köré, de sokkal többet érez, mint azt bárki is gondolná.
– A fiatal feleség, aki szerelemre, boldogságra vágyik és kitartóan tud küzdeni.
– A gonosz férj, aki bármit és bárkit megkap, mert úgy gondolja, hogy jár neki.
– Apuci kicsi lánya, aki nagyon nem szereti, ha nem ő van a középpontban.
– A pszichiáter, aki rávilágít az igazságra.
Ők mind hozzátettek valamit a történethez. Számomra a könyv olvastatta magát, és rengeteg érzést kiváltott belőlem, mire a végére értem. Nem volt túl rózsaszín, mint azt elsőre gondoltam, inkább megfelelően felépített, megtervezett és kivitelezett olvasmány, amely elkalauzol a zene világába.



Ami nem tetszett…

Igazság szerint, ebben nem volt olyan megmozdulás vagy karakter, amire vagy akire azt tudnám írni, hogy annyira gyűlöltem volna.
Inkább azt hiányoltam, hogy a végén nem tudtam meg semmit a további életükről, bármennyire is szépen zárta le az írónő. Novellát kérek!!!!!!

A borító…

Pokolian megtetszett. A színvilága is tükrözi Patrick belső világát, illetve Carla zene iránti érzelmeit. Jó, lehet csak én gondolom bele ezeket, de én első ránézésre így éreztem, amint megláttam.

Kinek ajánlom…

Aki nem egy rózsaszín lányregényt akar elolvasni, hanem egy komoly, összeszedett, érzelmes könyvet.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.