2019. június 2., vasárnap

,,Ritmusra dobbant a szívem” – Véleményem Brittainy C. Cherry ,,A szív ritmusa” című könyvéről




Amikor először pillantottam meg Jasmine Greene-t, olyan hatással volt rám, mint a hűs, simogató esőcseppek egy forró napon. Én voltam a félénk, visszahúzódó zenész, ő az iskola koronázatlan királynőjeként tündökölt. Nem volt bennünk semmi közös, csak a zenénk és a szívünket gyötrő magány.
Volt valami a szemében, ami azt sugallta, hogy a mosolya nem mindig őszinte. Volt valami a hangjában, ami megadta nekem a reményt valamire, amire mindig is vágytam.
Aztán egyszer csak eltűnt az életemből. Gyorsan és váratlanul, akár egy villanás.
Egy örökkévalóság után újra találkoztunk. Ott állt előttem a New Orleans-i utcán.
Megváltozott. Akárcsak én. Hideggé tett bennünket az élet. Keménnyé. Elszigeteltté.
De bármennyire is különböztünk egymástól, a darabokra tört lényem meglátta benne a magányosságot. Visszajött, és én tudtam, hogy többé nem engedem el magam mellől.




Figyelem!!
Cselekményleírást tartalmazhat!!



,, Nem. Mindig elnehezült a szívem, ha meghallottam ezt a szót.”



Röviden a könyvről…

Jasmine Greene és Elliott Adams. Két fiatal, két külön világ, de összeköti őket a zene. Előbbi egy gyönyörű, népszerű fiatal lány, akit a kegyetlen anyja arra ösztönöz, hogy elérje azokat a sikereket, amiket ő nem tudott. Utóbbi egy csupaszív srác, akit terrorizálnak az iskolában, de amikor megszólaltatja a szaxofonját, azzal nemcsak Jasmine szívét, hanem az olvasókét is képes ellopni. Különböznek, mégis egymásba szeretnek, de az élet közbeszól, és a többi már történelem.

Első benyomásom…

Előtte azt hittem, a Lebegés az abszolút favoritom a szerzőtől, amíg el nem olvastam A szív ritmusa című romantikus regényét.
Sokáig halogattam az olvasást, pedig rengeteg pozitív véleményt gyűjtöttem be róla. Valamiért úgy éreztem, nagyon összetörné az én szívemet, mégis belekezdtem a kalandba. Jasmine és Elliott története olyan, amely képes könnyeket csalni a szemembe, mégis csak úgy peregtek a lapok. Sírtam, sőt zokogtam tőle, annyira meghatott, és szerintem ezzel sok mindent elmondtam. Rengeteg érzést képes volt kiváltani belőlem: fájdalmat, szomorúságot, szeretetet, szerelmet, haragot és reményt arról, hogy minden szép lesz.
A történet két szemszögből mutatja be a főkarakterek életét. Minden zenével kapcsolatos érzésüket érzelmes módon közölte velünk, magyar olvasókkal H. Prikler Renátán keresztül Brittainy. Olyan volt, mintha én magam is hallottam volna a fejemben, ahogy átadják magukat az érzéseknek, és kiszakadnak a rút valóságból. Mert mindkettejük számára akadtak olyan nehézségek, amiket együtt, a zenével sokkal könnyebben le tudtak küzdeni.
Jasmine az a tipikus karakter, akit mindenki a külseje alapján ítél meg. Gyönyörű szép, és a suli legnépszerűbbjei közé tartozik. A valóságban azonban egy megtört lány, aki sokat költözött, igaz barátok nélkül, nehéz elvárások súlya alatt élte az életét. Nos, ebben a történetben a legszemetebb karakter díját az édesanya kapta tőlem elsőre, de később is holtversenyben volt az élen. A nőről azt kell tudni, hogy anno a lánya fogantatása előtt zenész volt, de teherbe esett, és onnantól kezdve azon fáradozott, hogy sztárt csináljon az egyszem gyerekéből. Magasról tett rá, mi a jó neki, csak azt hajszolta, hogy rákényszerítse azt, amit régebben maga akart elérni, pedig Jasmine inkább soult énekelt volna. Annyira jól bemutatta az írónő, mennyire rossz, amikor a szülők a maguk sikertelenségét a gyerekükkel akarják kompenzálni, hogy ha ő nem tudta megtenni, akkor majd a gyereke megcsinálja.
A másik karakter Elliott, akit az iskolában terrorizálnak a suli menő srácai. Brutális dolgokat művelnek vele, ami ellen az iskola inkább a „nem látom, nem foglalkozom vele” elvet alkalmazza. Nos, Elliot az érzéseit a szaxofonján keresztül közölte a világgal, és ez varázsolta el a lányt is, aki hallotta őt zenélni. Rossz volt arról olvasni, hogy Jasmine úgy próbálta megvédeni szegény srácot, hogy cserébe szexuálisan átadta magát a suli főseggfejének és a haverjainak. Sajnos csak később jött rá a lány, hogy ugyanúgy piszkálják a kis védencét, mint előtte.
Elli volt az a személy, akit nagyon megszerettem. Ő sokkal közelebb került a szívemhez, mint a Lebegésben Tristan. Annyira összetört a szívem, amikor bántották, de a gondolataitól és az érzéseitől én is beleszerettem. Az érzései a legjobb barátja felé, a nővére és az édesanyja iránti szeretete, illetve a lány iránti szerelme tette őt olyan különlegessé számomra. A történet után még jobban a szívemhez nőtt, és alig vártam, hogy újra olyan legyen, mint régen.
Még hosszasan tudnék mesélni róla, de itt befejezem, mert a többivel tényleg elspoilerezném az egész könyvet. A lényeg, hogy pozitív benyomásom lett róla.
Ők ketten tökéletesen összeillettek. Nem sokszor írok ilyet, de ez egy remek könyv, remek karakterekkel, és bátran ajánlom másoknak is.

Ami tetszett benne…

A fent említett karakterek és a mellékkarakterek, mint Elli édesanyja, nővére, legjobb barátja, Jason, az ő menyasszonya, valamint Jasmine nevelőapja, és Elli zenetanára, aki fontos szerepet játszott mindkettőjük életében.
Az érzések, a fordítás mind-mind hozzátettek valamit a cselekményhez.

Ami nem tetszett benne…

Összesen csak két karaktert utáltam benne, akiknek a végén adott némi „magyarázatot” a szerző, miszerint ezért meg ezért lettek ilyenek. Kicsit haragudtam, mert ez az én szememben olyan volt, mintha csak mentegetés lett volna.
A másik, ami nem tetszett, az maga a borító. Értem én, hogy az eredetit nem lehetett volna megtartani, de olyan hatást vált ki belőlem, mintha nem is a főkarakter lett volna, hanem egy random személy, akit először megtaláltak valamelyik ingyenes képes oldalon.

Összegezve…

Cseppet sem bánom a vörösre sírt szememet, és az átolvasott éjszakámat, mert hatalmas élmény volt számomra elolvasni a könyvet. Bátran ajánlom másoknak is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.