2018. augusztus 6., hétfő

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - Krausz Emma


 Kérdezz-felelek Krausz Emma írónővel 






Gyere és ismerd meg Krausz Emmát,
Twister Media Kiadó szerzőjét <3


*-*-*-*



1. Kedves Emma, mesélnél kicsit magadról?


Az írás mellett imádom a macskákat, rajongok a fantasy és sci-fi regényekért, hobbiként történelmi anekdotákat gyűjtök, és jelenleg a 17. századi festészet tölti ki minden gondolatomat.

*-*-*

2. Hogy kezdted az írást?


A rajz mellett az írás is kikapcsolódást és feltöltődést jelentett, de csak gimnázium végén kezdtem komolyabban foglalkozni vele. Először rajongói történeteket, később önálló világú novellákat írtam. Az utóbbi években fogtam bele a regényírásba.

*-*-*
3. Milyen érzés volt elküldeni a könyved a Twister Media Kiadó [bekezdés] pályázatára?


Hatalmas, boldog lépés volt. Azért küldtem be az Osztályképet, mert szerettem volna tudni, hogy milyen szinten állok. Tetszett a [bekezdés] program kiírása, a fejlődés lehetősége.


*-*-*
4. Mi volt az első gondolatod, amikor kiderült, hogy nyertél? 


Már önmagában azt elismerésnek tartottam, hogy bejutottam a legjobb tizenötbe. Úgy éreztem, hogy ezzel elértem a célom. Még nagyobb meglepetés volt, amikor kiderült, hogy nyertem és kiadják a könyvemet.  Hihetetlenül örültem.


*-*-*
5. A családod mennyire támogat az írásban?


Mindenben támogatnak, ami ritka jó szerencse, és igazán büszkék rám, hogy sikerült megvalósítanom az egyik álmomat.

*-*-*

6. Ha jól tudom, az Osztálykép az első könyved. Miért ezt a címet választottad?


A címet érthetjük szó szerint, ez esetben a történet végén nyeri el jelentőségét, amikor Levente az osztály részének érzi magát és együtt szerepel a barátaival az osztályfotózáson. Átvitt értelemben jelenthet egyfajta finom társadalmi rajzot, az Osztály(kor)képet.

*-*-*

7. Honnét jött a regény ötlete?


Foglalkoztat a pszichológia, és szeretem az ifjúsági, iskolás történeteket. A stílusok és elbeszélési módok kísérletezése közben láttam meg magam előtt a nyitójelenetet, és az első fejezetet azonnal megírtam. Jó érzés volt, mert megszólított és elgondolkodtatott, ezért mindenképpen szerettem volna folytatást, és hamarosan azt is tudtam, merre kanyarítom a végét. Sok örömöt adott az írása.


*-*-*
8. Neked mi a véleményed a borítóról? 


Szeretem a színvilágát, a kékes-lilás, bohém graffitis hátteret, valamint, hogy Peti – a borítóképmodell – mennyire jól visszaadja Levente érzékenységét.


*-*-*
9. Van kedvenc karaktered a könyvedben? Ha igen, akkor ki és miért?


Mindegyik karakter közel áll hozzám valamiért, de Levente és Ida különösen fontos nekem. Leventére a bölcsességéért, Idára a végtelen szeretetéért nézek fel.


*-*-*
10. Amióta megjelent a könyv, azóta sokan olvasták. Hogy fogadtad az olvasók véleményét?


Az összes visszajelzés sokat jelent, örülök a bátorító és építő jellegű kritikáknak. Ezeket folyamatosan egy füzetbe gyűjtöm, hogy későbbi írásaimhoz felhasználjam és tanuljak belőlük.


*-*-*
11. Terveztél folytatást az Osztályképnek?


Nem zártam ki a lehetőségét. 

*-*-*
12. Most dolgozol új könyvön?


Több ötletem is van, keresem folyamatosan a témákat, mi szólít meg újra. Emellett van egy szerelemgyerekem, egy történelmi-romantikus regény, amin folyamatosan dolgozom.


*-*-*
13. Mit tanácsolsz a kezdő íróknak?   


Íróként ez a három cél lebeg a szemem előtt: olvasás, írás és hit a történetben, önmagamban. Szükséges még a belátás és az alázat, hogy elfogadjuk, nincs tökéletes írás, és a hibák a legjobb tanítómesterek. Bátorság, minden írással töltött perc hozzátesz az íróvá váláshoz! 


Köszönöm szépen az írónőnek, 
hogy időt szánt rám és megválaszolta a kérdéseimet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.