2018. augusztus 29., szerda

Carrie Cooper : A szemtanú


Carrie Cooper
A szemtanú





,,Ki ne várná repesve, hogy beteljesíthesse gyermekkori vágyát?
Hogy kiszakadva a hétköznapok egyhangúságából végre nekivághasson egy kalandos világkörüli útnak?
Lili Green izgatottan készül a régóta szervezett utazásra. Összekészített csomagokkal és új élmények reményével vág bele az indulás előtti utolsó munkanapjába. Ám egy pillanat alatt minden a feje tetejére áll, amikor Lili egy bűncselekmény szemtanújává válik, és ezáltal egy bérgyilkos céltáblájának közepére kerül. A teljesen félresiklott utazás pedig immár nem a szép emlékek gyűjtéséről, hanem az életben maradásról szól.
Carrie Cooper kalanddal, érzelemmel, humorral és váratlan fordulatokkal teli története során végigizgulhatjuk, hogy egy teljesen hétköznapi lány mit tesz olyan cseppet sem mindennapi helyzetek sodrásában, amelyek végérvényesen megváltoztatják az életét.”



Írta: Carrie Cooper
Kiadó: Álomgyár 
Kiadási év: 2016
A szerző hivatalos oldala: Carrie Cooper


*-*-*


Köszönöm a recenziót az Álomgyár Kiadónak és Carrie Cooper írónőnek! :-D



Decemberben találkoztam először Carrie Cooper írónővel, amikor Zalaegerszegre látogatott az Álomgyár-turné keretein belül. Beszélgetni kezdtünk, és meséltem neki a blogomról, meg más egyéb témákról. Nagyon aranyos volt. A csevegésünk végén felajánlott egy kötetet, amit pár hónappal később meg is kaptam. Mivel nagyon kelendő volt, és elfogyott az első kiadás, így utánnyomásra volt szükség.  Örültem, amikor kézbe vehettem.
A borítója annyira jó, amennyire kapcsolódik a történethez. Ami még jobban tetszett az az, hogy több, mint 400 oldalas, így több lapon keresztül élvezhettem a szerzőnő remek stílusát. Roppantul megérdemel egy hatalmas gratulációt. Carrie könyve is bizonyítja, hogy hazánk írói is bármikor felvehetik a versenyt.
Na, de erről ennyit, és nézzük a könyvet!


Figyelem!!
Cselekményleírást tartalmazhat!!



,,A vasárnapi kora reggeli forgalom messze elmaradt a szokásostól.”


A fülszöveg sok mindent elárul, ami nem nevezhető spoilernek, mert ahhoz túlságosan kevés, és amúgy is mások adják a tartalom csavarjait. A cselekmény főkaraktere Lili Green, aki izgatottan készül a nagy utazására, amiről már gyerekkora óta álmodozott. Utazás előtt, az utolsó munkanapján még beugrik a munkahelyére, ahol nem várt esemény veszi kezdetét.
Lilit nagyon megkedveltem az elején. Ki akar szakadni az uncsi szürke hétköznapokból, és végre meg akarja valósítani azon álmát, miszerint kalandos útra kél a világ körül. Nem csodálom, hogy a körülötte lévő személyeket mélyen megdöbbenti az elhatározása. Volt, aki őrültnek gondolja, amiért huszonnégy évesen egyedül elindul egy utazásra, ami eldugott falvakba, apró városokba hívja el. Őszintén, szerintem én egyedül nem mertem volna belevágni ebbe a kalandba, de szerencsére Lili velem ellenben sokkal bátrabb. Pont erre van szüksége ahhoz, amivel szembe kell néznie a könyvben.


,,John Fuller és Zachary Simon ügynök rutinosan haladt át a reptéri ellenőrzéseken.”



John és Zac fontos szerepet töltenek be a könyvben. Mint az idézetből kiderül, ők az ügynökök, akik igazán érdekes ügyben nyomoznak. Zac sokkal szimpatikusabb volt számomra, mint John. Róluk nem is mesélek többet, mert az már tényleg hatalmas spoiler lenne, és sokan megutálnának, ha leírnám, hogyan is kapcsolódnak A szemtanúhoz. Annyit viszont el kell árulnom, hogy nélkülük talán Lili élete totálisan másképpen alakult volna.


,,Csak Nikosz létezett és ő.”


Ha választanom kellene egy férfi karaktert, aki miatt megéri olvasni, akkor az egyértelműen Nikosz. Ő egy félisten. Egy görög félisten, aki után tuti megfordulnak a nők az utcán. Én biztos megnézném magamnak, ha elmenne mellettem. Vonzó rosszfiú.
Nemcsak Lilit vette le a lábáról, hanem engem is. Már az elején gyanús volt nekem, hogy valami nem stimmel vele. Jó, akkor még nem tudtam, mi is lehet a dolgok mögött, de ahogy kicsit jobban megismertem, úgy kezdtem megérteni őt.  Annyira remélem, hogy a könyv folytatásában nagyobb szerepet kap, bár az elsőben is fontos volt, de belőle soha sem elég.
A kapcsolata Lilivel egy külön bejegyzést is megérdemelne, annyi mindent lehetne róluk írni.
Miatta nagyon ajánlom a könyvet.



Ami tetszett:


Karakterek:  
Egy-két személy kivételével sikerült mindegyiket megkedvelnem. Leginkább Nikosz lett a legnagyobb kedvenc számomra. Amikor kiírtam, hogy a könyvet olvasom, akkor sokan írtak miatta, miszerint majd John lesz a kedvencem. Hát, ez nem jött össze, mert nálam Nikosz a tuti befutó.  

A cselekmény:  
A történet az elejétől egészen a végéig fenntartotta az érdeklődésemet, és még véletlenül sem fordult meg olyasmi a fejemben, hogy oldalakat hagyjak ki. Jó, nem szoktam amúgy sem ilyent csinálni. Kíváncsi voltam a végére, ami akkora csattanás volt számomra, hogy csak lestem. Volt egy sanda gyanúm, hogyan végződik, de ez még azt is felülmúlta. 

A vége: 
Mint már fentebb említettem, nekem nagyon tetszett. Nagyon kíváncsi vagyok arra, vajon ezek után a folytatásban hogyan alakul Lili élete. Sok kérdés merült fel bennem, amire remélem, hamarosan választ kapok. Azt tudtam, hogy meg fogok lepődni, de nem hittem volna, hogy ennyire.

Borító: 
Passzol a könyvhöz, és nagyon szemrevaló. Szeretem az olyan borítókat, ahol nem látszik az arc, mivel kicsit befolyásolni szokta a képzeletem, ha egész alakos a kép. Itt jó húzás volt a háttal álló nő.

Ami nem tetszett:


John: 
A kezdetekkor még kedveltem is, de a vége felé már elegem lett belőle. Olyan volt, mintha egy jellemfejlődésen ment volna keresztül, ami sajnos nem a jó irányba állította. Néha megpaskolgattam volna egy szívlapáttal, csak, hogy érezze a törődést.

Összegezve: Egy fantasztikus könyv, és biztos elolvasom a folytatását is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.