2018. augusztus 28., kedd

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - T. C. Lang

 Kérdezz-felelek T. C. Lang írónővel 


 Gyere és ismerd meg T. C. Lang írónőt, A Lámpás nyomában című könyv szerzőjét

*-*-* 
 


Kedves Tünde, mesélnél kicsit magadról?

Háromgyermekes anyuka vagyok, aki szeret olvasni, írni, mozogni, és DIY projekteket megvalósítani. Blogot vezetek, ahol főleg a könyvélményeimet és csináld magad tippjeimet osztom meg, de akadnak személyes jellegű bejegyzések is; az Index2 szerkesztősége eddig közel hatvan cikkemet emelte ki címlapra. Sok megtisztelő felkérést kaptam, kapok recenzió írására és előolvasásra, de kénytelen voltam drasztikusan lecsökkenteni a vállalásaim számát, mivel a kreatív munka és az egyéb kötelezettségeim rovására mentek. Civilben menedzserasszisztensként dolgozom.

Mikor kezdtél komolyabban foglalkozni az írással?

Nyolc éve, az első gyermekem születése után. Meg szerettem volna akadályozni, hogy a szókincsem beszűküljön az itthon töltött idő alatt, illetve – akármilyen csodás is az anyaszerep – szükségem volt arra, hogy a büfiztetések és kakis pelenkák világából átruccanjak időnként (mondjuk a délutáni alvás ideje alatt) a képzelet birodalmába.

Az első könyved A Lámpás nyomában címmel jelent meg. Terveztél más címet neki, vagy a kezdetektől fogva ezt szeretted volna?

Ó, dehogy ezt, megszenvedtem a címadással! Három éven keresztül, „00verzió” néven tároltam a gépen, de ilyen címmel mégsem jelenhetett meg. :) Rengeteg ötletem volt, ezek közül néhány, a teljesség igénye nélkül: Angyali szerelem, Pokoli küldetés, A kulcs, A kulcs nyomában, A Mennyek Kulcsa. A tesztolvasóim segítettek dönteni.

Mesélnél a regényedről azoknak, akik még nem olvasták?

A Lámpás nyomában főszereplője a huszonegy éves, gyakorlatias gondolkodású pincérlány, Sarah, aki egy Mennyen kívül rekedt angyalra bukkan. Ronael, a szenvtelen égi feladata, hogy visszaszerezze a Pokolból az ellopott Lámpást, az alászálláshoz viszont meg kell találnia az Apokalipszis Lovasait, akik a Földön rejtőznek. A számára ismeretlen, emberi világban való eligazodáshoz Sarah segítségét kéri. A temperamentumos lány hamar tiltott szerelemre lobban a halhatatlan mennyei lény iránt. Megfordulnak több kontinensen, de kalandjaik nem érnek véget a Földön.
A történet éppúgy felsorakoztat valós és fiktív helyszíneket, illetve eseményeket, törekedtem arra, hogy a történések a misztikus szál ellenére is hihetőnek tűnjenek. Érdekesség: a könyvben az egyik Lovas egy önkéntes bőrébe bújik, ő terjeszti Haitin a kolerát – a jelenet 2011-ben született meg. Az ENSZ 2016-ban elismerte, hogy a békefenntartóknak „köszönhetően” tört ki a járvány (nem megfelelően tisztított szennyvizet engedtek Haiti legnagyobb folyójába).
Figyelmet fordítottam a jellemfejlődésre: Sarah próbál megfelelni a felnőtt létnek, ugyanakkor néha elég gyerekes, a cselekmény előrehaladtával azonban megtanulja mások érdekét a sajátja elé helyezni, de a legszembetűnőbb változáson az angyal megy keresztül.
Újragondoltam, helyenként kiforgattam a bibliai tanokat, igyekeztem szakítani az angyalokról és démonokról kialakított sztereotípiákkal, ezért az erre érzékenyeknek nem ajánlom a könyvet. Szerettem volna megmutatni, hogy a dolgok nem csak feketék vagy fehérek lehetnek. A kalandok és az érzelmek ugyanolyan hangsúlyosak, ezek mellett pedig vicces jelenetek, néhol szinte horrorba hajló, borzongató elemek, illetve egy csipet erotika fűszerezi a regényt. Igazi romantikus, női olvasmány.

Ki tervezte a borítóját?

Jámbor Csaba a ByLine csapatából. Mindenképpen meg szerettem volna jeleníteni a borítón azt a bizonyos lámpást, ő pedig megvalósította. Pont ilyennek képzeltem el. :)

A te életedben mennyire van jelen a vallás?

Konfirmálkodtam, de nem szövi át szervesen a mindennapi életemet.

Ki a kedvenc karaktered a könyvedből, és miért éppen ő?

Szeretem Sarah-t, amíg írtam a történetet, olyan volt számomra, mint egy barátnő; szeretem Ronael naivságát és esendőségét, és persze egy „álompasi”; a kedvencem mégis Lucifer lett. Ő nem hódolt be nekem, saját kezébe vette az irányítást, utána pedig a többi karakter is „fellázadt” ellenem, maguk alakították a sztorit.

Mennyi időbe telt megírni a történetet?

Körülbelül két és fél évbe. A történettel keltem és feküdtem, befurakodott az álmaimba, szinte benne éltem. Egy nap körülbelül másfél órát tudtam írásra fordítani, mindig annyit, amennyit a fiam aludt ebéd után. A második kiadáson szintén több hónapon keresztül dolgoztam, kihúztam egyes jeleneteket, és megszámolni sem tudom, hányszor néztem át a helyesírást, mielőtt elküldtem a korrektornak, és miután visszakaptam tőle a kéziratot. Még mindig tudnék mit csiszolni rajta, ha most adnák ki, biztosan belenyúlnék itt-ott, de muszáj elengedni a történetet egyszer. Megtettem.

Hogy fogadtad a visszajelzéseket?

Zömében pozitív visszajelzéseket kapok, örülök, amikor egy olvasóm azt írja, hogy megríkattam, nincs ennél nagyobb elismerés. :) Az építő jellegű kritikából pedig igyekszem leszűrni a tanulságot, és felhasználni a későbbiekben.

Hogy tudod összeegyeztetni az írást/bloggolást a hétköznapi életeddel?

Hol könnyebben, hol nehezebben, a nyári szünet ideje alatt például nem sok lehetőségem volt írni.

A családod mennyire támogat ebben?

Szerencsés vagyok, a családom támogat: a férjem szerkeszti a honlapot, az öcsém készítette a könyvtrailert, anyám, anyósom, sógornőm pedig nem tartják magukban, hogy írtam egy könyvet. :)

Van kilátásban új könyv?

Igen, egy ideje dolgozom rajta. Ezúttal az angyalok helyett a démonok kerülnek előtérbe.

Mit üzensz a kezdő íróknak?

Mindenekelőtt: olvassanak sokat. Bővítsék a szókincsüket, lessék el a nagyok fortélyait. Gyakoroljanak, találják meg a hangjukat. Kerüljék a sablonokat. Keressenek szigorú próbaolvasókat, akik el merik mondani a véleményüket, az őszinteséget ne sértésnek vegyék. Nem kell rögtön az első befejezett történetükre ISBN számot kérni, hagyjanak időt arra, hogy érjen a stílusuk. Ha kiadásra kerül a sor, tanulmányozzák alaposan a szerződést. Tanuljanak a többi szerző hibájából, és ne kövessék el azokat.




Köszönöm szépen az írónőnek, 
hogy időt szánt rám és megválaszolta a kérdéseimet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.