2018. június 27., szerda

Szalai Mónika: Gondold ​újra


Szalai Mónika
Gondold ​újra



 
,,Minden ​család múltja befolyásolja annak jövőjét?
Az 1800-as évek Európájában járunk. Emma felismerve hibáit és tévedéseit megpróbálja újragondolni az életét, változtatni a viselkedésén, de lépten-nyomon akadályokba ütközik. A Headey család fokozatosan elénk táruló szövevényes titkai alaposan felforgatják Emma mindennapjait.
A fiatal lány, aki eddig makacsul ellenállt a házasság gondolatának, egy napon szembesül vele, hogy néhai nagyanyja, az erős akaratú, a családot vaskézzel irányító Anne Marie Shields döntései milyen nagy hatással bírhatnak még leszármazottai életére is, ha egyszer csak bepillanthatunk a múlt kútjába.
Mindeközben Emma egy régi jó barátjával való kapcsolatát is felülvizsgálja, aki hosszú távollét után újra felbukkan a nő életében.
Vajon csak hazugság volt, hogy a férfi rendszeresen írt neki? Vagy valami rejtélyes okból tűntek el az egymásnak küldött levelek? Kiderül-e valaha az igazság? Tisztázhatók-e a családot beárnyékoló titkok és félreértések? Kitart-e Emma az egyedüllét mellett?
Szalai Mónika hisz benne: nem véletlen, hogy a romantikus és fordulatos családregény hőseiben a modern olvasó is magára ismerhet.’’


Írta: Szalai Mónika
Kiadó: Álomgyár
Kiadási év: 2016
A szerző hivatalos oldala: Szalai Mónika



Köszönöm a recenziót az Álomgyár Kiadónak és Szalai Mónika írónőnek :-D



Egy unalmas napomnak köszönhetően találtam rá Szalai Mónika könyvére. Szerencsére nem sok ilyen akad, mert mindig van valami dolog, de azon a napon mégis előfordult. Éppen az interneten keresgéltem egy bejegyzésemhez olyan könyveket, amiket még nem olvastam, viszont valamikor a közeljövőben el szeretném olvasni őket. Ekkor akadt meg a szemem a borítón, és azonnal bele is tettem a bejegyzésembe.
Ehhez szólt hozzá Mónika, és felajánlott egy példányt. Természetesen éltem a lehetőséggel, mert nagyon érdekelt maga a történet. A fülszöveg megnyert magának. Tetszett, hogy titokzatos volt, és nem sok információt árult el. Gondoltam, akkor a történet sem lehet rossz. Ezek után egyre többet beszélgettünk a Gondold újra című könyvről, míg ennek köszönhetően elkészült a kérdezz-felelek bejegyzésem, amiben az írónőt a könyveiről faggattam. Sok dologra kíváncsi voltam vele kapcsolatban. Ide kattintva elolvashatjátok az elkészült interjút -- > ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - Szalai Mónika
Na, nézzük magát a könyvet. <3



Figyelem!!
Cselekményleírást tartalmazhat!!



,,Kellemes meleg júniusi nap volt, a család épp vacsorához készülődött.”


Mielőtt belekezdtem volna, az írónő figyelmeztetett, hogy nem annyira a történelmi szálra koncentrált, hanem inkább a karakterekre. Akkor még nem igazán értettem, pontosan mire is akar célozni. Hamar meg is kaptam a választ. Tényleg érződik is magán a cselekményen, de inkább a közepe felé, mert Emma karakterét onnantól kezdtem el kicsit jobban megismerni. Az elején még nem igazán tudtam róla sok mindent. Az 1800-as évek Európájában játszódik a történet. Ez a könyv fülszövegéből kiderül, ahogyan az is, hogy a könyvben akad pár csontváz abban a bizonyos szekrényben. Természetesen, ezt nem szó szerint kell érteni, hanem képletesen. Hisz minden családban vannak titkok, és ez alól a Headey vagy a Shields család sem kivétel. Ezek viszont kihatnak a fiatal Emma életére. Nem árulom el, hogy hogyan, de azt kell írnom róla, hogy kicsit többet vártam tőle. Mindegy, ez egyedi, saját vélemény.


,,Mint mindig, most is Anne Marie Shields állt a helyzet magaslatán.”


Hogy ki Anne Marie Shields? Ez egy jó kérdés. Nos, ő nem egy fontos karakter, de nagyon nagy nyomott hagyott bennem, és róla még olvastam volna többet is, mint amennyit lehetett. Emma nagymamája, aki nagyon odafigyel a kisunokájára. Sajnos, túlságosan is, mert valami olyant tesz, amit nagyon nem kellene. Pont ezért szerettem meg őt a végére. Ha nem követi el azt, amit, akkor teljesen más fordulatot vett volna a cselekmény. Nagyon kellett bele ez a csavar, és ez fantasztikus ötlet volt az írónő részéről. Kedvenc karakter lett számomra az idős hölgy.


,,Vajon mi változott meg az eltelt évek alatt?”


Pár oldal múlva megérkezik az a karakter, akit csak szépfiúként emlegettem magamban. Persze, nem egy Mr. Darcy, szóval ha bárki is rá várna, akkor ki kell ábrándítsam. Örültem, hogy nem is akart belőle az írónő egy ideált teremteni, mert ő más miatt lett szimpatikus számomra. Komolyan, Ralph volt az egyedüli, akire azt mondtam a barátnőmnek, hogy nagyon, de nagyon kellett a könyvbe. Hogy miért? Nagyon egyszerű, mert ő adja a történet egyik mozgatórugóját, még akkor is, ha keveset van jelen. Amikor jelen van, akkor nagyon le tudott venni a lábamról. Fontos lett. Már az elején tudtam, hogy milyen szerepet fog betölteni, és igazam is lett, aminek nagyon örültem, mert imádom, amikor igazam van. Ralph az elején elköszön Emmától, majd elmegy egy kis időre jó messzire, viszont megígéri a lánynak, hogy írni fog neki. Ahogy telnek a hetek, a levelek valahogy nem érkeznek meg, és Emma csalódottan, de továbblép. Ekkor nagyon haragudtam Ralph-ra, mert nem ezt vártam volna tőle. Aztán ahogy haladtunk tovább, úgy vártam izgatottan, hogy vajon mikor tűnik fel újra, és amikor megjelent, totál elfelejtettem mindent, és eszeveszettül drukkoltam neki. A vicces az volt, amikor újra felbukkant, már nem volt egyedül. Vele tartott a menyasszonya, akit elsőre sikerült elég könnyen megutálnom.


,,Tudod, nagyon könnyű egy embert elítélni valamely látszólagos bűne miatt, ha úgy érezzük, a tette nem volt tisztességes és becsületes.”


Arra, hogy kik is pontosan a Headey család, vagy mi közük van Emmához, nos, azt nem árulom el. Ennyi titokzatosságot muszáj meghagynom, és amúgy is élvezhetőbb, ha az ember csak részleteket tud a könyvekből, vagy még annyit sem. A további fejezetekben szerencsére minden feltett kérdésemre választ kaphat az olvasó, aki kezébe veszi a könyvet. Minimum egyszer megéri elolvasni, mert könnyed kikapcsolódást nyújt az olvasók számára.


Ami tetszett benne: Emma karaktere és vívódásai. Nagyon életszerűvé tették a történetet. Néha pontosan azok a gondolatok fordultak meg bennem is, mint benne. A döntései korrektek voltak. Hamar belopta magát a szívembe, és örültem, hogy egy ilyen erős karakter lett a végére, mert miatta érdemes igazán elolvasni a könyvet. A többieket is imádtam, viszont némelyik döntésével egyszerűen nem tudtam egyetérteni. A borítója gyönyörű, de szerintem ezt nem is kellene leírnom.A címe is nagyon bejött, mert a végén választ kapunk arra, hogy mit is kell újra gondolni ;)


Ami nem tetszett: Persze nem akadtam fent azon, hogy nem történelemhű, mert nem voltak ilyen elvárásaim vele kapcsolatban. Az viszont kicsit sem tetszett, hogy a történetből többet is ki lehet volna hozni, mint amennyit az írónő megtett. Túl egyszerűen megoldódott minden. Ez máskor nem zavart volna, de itt kicsit piszkált. Voltak benne kusza szálak, amikor fogalmam sem volt, hogy ki kicsoda, vagy hogyan is kapcsolódik a történethez. Mindezeket leszámítva is imádtam a könyvet.

*--*--*--*--*--*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.