2024. május 26., vasárnap

Kedvenc idézeteim Monos Anett: Szenvedélyes hadviselés című könyvéből *--*

 Monos Anett

 Szenvedélyes ​hadviselés (Gyűlöllek szeretni 1.)

 

Besztercy Bálint bokszedző, az egyéjszakás, fájdalommentes kapcsolatok híve. És jól érzi magát a bőrében. Egészen addig, amíg egyik napról a másikra a nyakába nem szakad az edzőterem vezetése, és veszélybe nem kerül a megélhetése. Ezért kényszerű döntést hoz: felad egy hirdetést, hogy lakótársat keres. Ám a lány, aki a hirdetésre jelentkezik, összekuszálja Bálint életét. Pont, ahogy nyolc évvel ezelőtt.

Petrás Adri egy bántalmazó kapcsolatból menekül Budapest túlfelére, egy olcsó albérlet és a biztonság reményében. A nyolcadik kerületben azonban egykori ellenségével, Bálinttal találja szemben magát. Ismét a táncba menekül, hátha megnyugvásra talál. Pont, ahogy nyolc évvel ezelőtt.

Két ellenség.
Egy közös lakás.
Régen osztálytársak.
Most lakótársak.
Fojtó múlt.
Vágytól terhes jelen.

Mi történik, ha két szenvedélyes, makacs, tűzről pattant ember egy légtérbe kerül? Garantált az apokalipszis.

 *---*---*

,,  Akkor száz a lakbér, plusz rezsi.

–  Néhány napja még csak hatvan volt  jegyzem meg színtelen hangon.

–  Infláció. Ilyen az élet aranytrón nélkül, budai lány.

Düh lángol fel bennem. Eddig tartott Bálint normális viselkedése. "

 *---*---*

,,Senki nem uralkodhat felettem, senkinek nem engedem! Nem leszek áldozat! Nem vagyok áldozat! Harcos vagyok, és egy harcos nem gyenge."

*---*---*

,,– Nem vagy a csajom, hogy közös kasszán legyünk – motyogtam a fogkefével a számban.
– Nem, de azért te is eszel abból, amit én főzök – mondta epésen, miközben a jobb felkaromon lévő Gollam tetoválást nézte.
– Ja, és csodálkozom, hogy még nem mérgeztél meg.
– Túl sok macerával járna a hullád eltüntetése.
– Ezek szerint utánanéztél – horkantam fel. Egy kevés fogkrém meztelen mellkasomra cseppent. Egy mozdulattal letöröltem, és kiöblítettem a számat.
– Már rég – vont vállat lazán, amikor szembefordultam vele."

 *---*---*

,,– Mennyire ráz tőlem a hideg egy mínusz tízes skálán? – néztem rá kihívóan.
Mínusz húsz.
Szélesen elmosolyodtam.
– Kölcsönös." 

*---*---*

,,– Szóval, ha újrakezdhetné, nem jönne össze vele?
Lenke néni töprengőn elhúzta a száját.
– De – felelte végül. – Kötélnek állnék, mert a viharok között sokszor előbukkant a szivárvány is."

*---*---*

,,Fájt a múltam, és fájt a jelenem."

*---*---*

,, – Mióta bokszolsz? – kérdeztem, ahogy megálltunk az egyik fekete zsák előtt.
– Amióta ismerlek. – Gúnyos félmosoly. – Le kellett vezetnem a feszkót."

 

A Skarlát Kiadó megjegyzése ~~> Első regényünk, a Szenvedélyes hadviselés június 13-án jelenik meg, és a weboldalunkról tölthetitek majd le ingyenesen

https://skarlatkiado.net 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.