2021. július 5., hétfő

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Ellyne

 Kérdezz-felelek Ellyne írónővel 

Gyere, ismerj meg egy fiatal, tehetséges és inspiráló szerzőt!
 

1. Kedves Ellyne, mesélnél kicsit magadról? Velem együtt nagyon sokan kíváncsiak arra, hogy miért éppen a BERKLEE mellett tetted le a voksodat, és vajon, a jövőben vissza fog-e köszönni az iskola egy novellában vagy egy könyvedben?

~ Gyerekkorom óta komolyan szerepet játszott az életemben a zene, csak volt egy törés nálam tinédzser koromban, amiért hátat fordítottam neki. Az egyetem után, nem igazán tudtam, hogy mit kéne tennem, és gondolkodtam a továbbtanuláson is. Mindenképp szerettem volna elhelyezkedni mint grafikus (nem sikerült), és távoktatás után kutattam. Már fogalmam sincs hol láttam, de volt több felhívás világszerte egyetemekre, hogy lehet ingyenesen, fizetősön tanulni, de ösztöndíj kérelmet is lehet benyújtani. Voltak 1-2 hónapos, fél éves, éves képzések is. Először csak egy-két kurzusra neveztem be próbaképp, ami iszonyatosan tetszett, aztán tavaly kezdtem el egy egész specializációt, amivel, ha minden jól megy, nyáron végzek. Tudtam, hogy a világ legjobbjaitól tanulhatok, ami persze önmagában semmi, ha nem hasznosítod. Úgy voltam vele, hol kapjak motivációt, ha nem itt? Sikerült is, mert végre áttörtem magamban azt a falat, amit tizenhét éves korom óta cipeltem magamban. Borzasztóan segítőkész az egyetem még velünk, külföldön élőkkel is. Tényleg csak ajánlom azoknak, akik szeretik zenét, hogy kóstoljanak bele. Veszteni, nem veszt vele senki semmit.

2. Ha jól tudom, akkor nem csak regényeket írsz, de borítókat is tervezel. Mit lehet erről tudni?

~ Igen, itt hasznosítom a grafikai oldalamat, több kevesebb sikerrel. Ezekben is próbálok fejlődni, keresni a saját stílusom. Több író felvette velem a kapcsolatot, szóval most olyanokkal dolgozhatok együtt, akikre nagyon felnézek a könyves szakmában, szóval külön plusz.

3.  Az első népszerű megjelenésed a F$ck ​you, Hunter! – Cseszd meg, Hunter!, de előtte már voltak szárnypróbálgatások?

~ Volt egy-kettő, de még nagyon az elején. A Cseszd meg, Hunter! pedig még mindig furcsa, hogy hogy ért el annyi embert. Igaz, fontos volt, hogy tegyek bele olyan dolgot, aminek van üzenete, de ettől függetlenül, iszonyatosan laza, limonádé sztori szerintem. Lehet itthon erre van igény. Fogalmam sincs. 

 


 

4. Ha választanod kellene, akkor melyik karaktered nőtt leginkább a szívedhez?

~ Szerintem mindig az, akit éppen írok, mert ő vele azonosulok. Most az új könyvemben Tinsleyt csípem, de az egyik mellékszereplő Lydia is nagyon izgi karakter számomra. Ki tudja, lehet hogy még hallunk róla, mert nagyon motoszkál bennem… A Fagyos decemberből Cassandra volt a kedvenc. Jövő évre tervezek neki egy sztorit, de hogy kiadom-e, vagy csak feltöltöm, még nem tudom. Meglátjuk mennyire akarják őt az olvasók, mert erőltetni meg nem akarom. Sajnos abból eddig nálam nem sült ki sok jó.

5. Ki az írói példaképed?

~ Mia Sheridan és Elle Kennedy. Nagyon próbálom ötvözni a két stílust, és remélem egyszer sikerül is… Klasszikusok közül, pedig Franz Kafka.

6. Szinte havonta megjelenik egy-egy munkád. Jelenleg dolgozol új könyvön? Mi a titkod a gyorsaságot tekintve?

~ Azért havonta nem. Most csak azért jön hamar a könyv, mert az előző három hónapot késett a szerkesztés miatt… Több hónap eltelik a könyvek között, az már más dolog, ha valami egyszerre jelenik meg. Gyorsaság annak tudható be, hogy amikor belemerülök, akkor hagyom, hogy vigyem, és igyekszem nem kitekinteni. Összeolvadok az alkotás élvezetével, ha lehet így mondani.

Van olyan könyv, ami pár hét alatt meg van, de van, aminek több hónap kell. Sztorija, komolysága, na meg a kutatómunka mennyisége válogatja.

Például tervezek egy sorozatot, mert már régen volt ilyen. Év vége előtt biztosan nem lesz belőle semmi, mert elképesztően sok kutatómunkával jár. Addig próbálok azzal dolgozni, ami nem igényel ennyi melót. Most a „Ha gondolnál rám…” és az „Üzenet neked” történetek. Előbbi már lassan kész is, másik jelenleg félkész állapotban ül. A tavaszt rájuk szánom.

Egyébként a jövőbeni sorozat egy darkosabb középiskolai akadémiás történet lesz, ahol nagyon szeretnék a bullying pszichológiai oldalába belemélyedni.

7. Mi inspirál?

~ Fájdalom, traumák, csalódás, és vannak boldog pillanatok is.

8. Hogy kezeled a negatív kritikát?

~ Azt kell mondanom, hogy jól. Ez már bevált. Stílustól függ. A kemény kritika fáj, de azoknak köszönhetem, hogy sokkal többet dolgozok egy kéziraton, és jobban törekszem a minőségre. Ha nem kemény a kritika, akkor nem igazán vált ki belőlem semmit. Mérlegelem, mi az, amit kitudok venni belőle, ha pedig nincs ilyen, meg nem is értek vele egyet, nem foglalkozom vele. Jó, ha van, mert szerintem gyanús, ha egy könyv csak jó kritikákat kap. Ilyen nem létezik.

Negatív kritikára, mindig szükség van. Akár fáj, akár nem, kell. Erre lehet, csak később jön rá az ember, amikor általa fejlődött.

 

9. Kinek ajánlod a könyveidet?

~ Én senkit nem akarok ezzel megsérteni, de szerintem tök természetes, hogy ha idősebb vagyok, és felnőtt sztorira vágyom, nem Ellyne könyveket olvasok. Fülszöveg, borító, címkék alapján is nyilvánvaló, hogy kamaszoknak címzem. Miért? Mert nekem akkor lett volna szükségem egy csomó üzenetre, amit most én próbálok közölni. Néha esetlenül, de néha sikeresen.

10. Mit tanácsolsz a kezdő szerzőknek?

~ Fogadd el, hogy ez kemény út, és sokszor kihúzzák alólad a talajt. Ne ringasd magad álomvilágba. Próbáld előbb magad felépíteni, kapcsolatokat kialakítani. Nem kell mindent tudnod az elején, nem kell egyből megtalálnod a stílusod és célközönséged. De el kell kezdeni, mert anélkül nem fogod megtudni. Publikálj sokat, blogolj, légy aktív, kérj tanácsot olyan szerzőktől, akikre felnézel. Nekem Mia Sheridan tanácsai voltak azok, amiket szerintem egy életen át viszek magammal. Ezt tanácsolom másoknak is, bár szerintem nem vagyok én olyan szinten, hogy nagy tanácsokat osztogassak, max arról tudok beszélni, ami nekem bevált. 

 

Ellyne hivatalos oldala: Ellyne

Az írónő weboldala:  Author Ellyne

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.