2020. május 12., kedd

Véleményem Alysia ,,Te vagy a vég" című könyvéről


Alysia
Te ​vagy a vég


Azért jött, hogy elpusztítson…
Ez nem egy Disney rajzfilm, itt a szörny nem válik a történet végén jóképű herceggé. Nem, ez egy történet az árulásról, a fájdalomról… a szerelemről.
Egyszer már legyőztem a démonomat, másodszor is menni fog. Ám a játék megváltozott. Ő most már engem akar és azt, amit rejtegetek előle. Semmi nem állíthatja meg, hogy megszerezze. És vele együtt engem.
A kérdés csak az. Vajon szembe akarok-e szállni vele?
Meg kellett tanulnom elfutni és megvédeni magam. Egy darabig jól alakult minden, elhittem, hogy van jövőm. Megküzdöttem érte.
De a szörnyetegek mindig is az életem részei voltak. Azt hittem, a szőke herceg jön el értem, aki megment.
Aztán jött ő…
Végül sokkal többet tett annál…

  


Írta : Alysia
A szerző hivatalos oldala >> Alysia Sötét Világa

*--*-*--*

Tavaly, a könyv megjelenése után figyeltem fel a regényre, mert csodálatosnak találtam a borítót és a fülszöveg is felkeltette az érdeklődésemet. Akkoriban úgy terveztem, hogy egy online magazin keretein belül olvashatóvá teszem a szerzővel készült interjút, illetve a róla írt véleményemet. Idővel a helyzet megváltozott, és a sors úgy hozta, hogy egy tematikus hét keretein belül kicsit bővebben is tudok mesélni a cselekményről.
A bejegyzésben előfordulhatnak spoilerek, szóval csak saját felelősségre olvassatok tovább!



Figyelem!

Cselekményleírást tartalmazhat!


Röviden a könyvről…

Aviana nem tartozik a szerencsések közé. Az apja miatt menekülni kényszerül az édesanyjával, illetve a nővérével, akik megelégelték a családfő erőszakosságát. Egy olyan személy elől kell elbújnia, aki bármire képes, hogy elérje a célját, és megszerezze magának a lányt. A bujkálás során megváltozik az élete, míg nem utol nem éri a gonosz, és onnantól kezdve minden más lesz.
Hiszen tudjuk, hogy a szörnyetegek nem csak a mesékben léteznek. 


Első benyomásom a regényről…

Olvastatta magát, a szöveg igényesen megfogalmazott, öröm volt elmélyedni a szerző gondolataiban, pedig eléggé nagy fenntartásokkal kezeltem. Több órát ölelt fel, mire végeztem vele, de képtelen voltam csak úgy abbahagyni, mert egyre jobban érdekelt a vége. A karakterek közelsége miatt éreztem így, és pozitívan csalódtam az írónőben.
Sok érzelem kavargott bennem, amikor először beleolvastam a regénybe. Először mélységes sajnálatot éreztem. A leírások, a helyzet komolyságának ábrázolása eléggé felkavart, és egy kicsit meg is viselt.
Aviana lecsúszott, játékfüggő, alkoholista édesapja megkeseríti a családja életét. Veri a feleségét és a két lányát, illetve ott teszi pokollá az életüket, ahol csak tudja. Nehéz téma, mégis rengetegen bele tudják képzelni magukat a helyzetükbe, hiszen hazánkban sokan esnek áldozatául a családon belüli erőszaknak.
Egy napon azonban minden megváltozik, és onnantól kezdve indul el igazán a cselekmény. Egy elágazáshoz érünk, amelynek két lehetősége lehet, miközben az olvasó nagyon izgul azért, hogy happy enddel záruljon a történet.
 Miután hármasban elmenekülnek, megváltozik az életük. Bujkálni kényszerülnek, állandó rettegésben élve, hogy vajon a rosszfiúk mikor akadnak a nyomukra. Közben bepillantást kapunk a két testvér kapcsolatába is, amely olykor szorosabb, olykor lazább szálakkal kapcsolódik egymáshoz. Ennek akkor lesz kulcsszerepe, amikor megtalálják őket. Attól kezdve minden elvesztettnek tűnik, és kihatással lesz a további sorsuk alakulásában. Ekkor lép színre a Disney-mesékből jól ismert gonosz, akiből nem válik hirtelen szőke herceg, mégis megmenti a lányt, ezzel elrabolva annak szívét, na meg az enyémet is. Bastien karaktere még összetettebb. Aviana bármennyire szimpatikus lett a mellékkarakterekkel együtt, nekem mégis a férfi főkarakter lett az abszolút befutó minden tekintetben. Ő az, akiről minél többet meg akartam tudni, mert a titokzatosságával érdekesebbé tette őt az írónő. Nála semmi sem fekete vagy fehér, jó vagy rossz. A saját szabályai szerint tevékenykedik. Egy igazi bűnöző.
Kettejük helyzete mégis magával ragadott, és itt kell megjegyeznem azt, ami spoileres lehet mások számára, akik még nem olvasták. Le kell szögeznem, hogy a könyvnek semmi köze a Stockholm-szindrómához. Aki ismeri a betegséget, az tudja, miről van szó, illetve a kialakulásának körülményei is ismertek. Ebben a regényben az elrablója már jóval az elrablás előtt érzelmeket váltott ki Avianából, illetve komolyabb aktus is kialakult kettejük közt, nem pedig az összezártság váltotta ki.
Remélem, hogy ha lesz folytatása a történetnek (sőt, kifejezetten elvárom, hogy legyen), még többet megtudhatunk majd kettejükről, de leginkább Bastien belső gondolatairól, és még inkább közelebb kerül az olvasókhoz.

Ami nem tetszett benne…

Igazság szerint, olyan dolog, amivel kifejezetten nagy problémám akadt, nem volt. Kicsit még lehetett volna itt-ott csiszolni a cselekményen, de ez az én gondolatom.


Összegezve…

A könyv számtalan erős témát is boncolgat, amely több család életét is megnehezíti. Nem egy könnyű kikapcsolódásra ajánlom, mert több egy könnyed limonádénál.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.