2019. december 12., csütörtök

Karácsonyi ajándékötletek ~ Vikta Babák


Interjú Vikivel, a Vikta Babák készítőjével



1. Kedves Viki, mesélnél kicsit a Vikta Babákról? 

Informatikus vagyok, jelenleg is ez a munkám. A babák készítése hobbyból indult. Mikor elkezdtem babákat készíteni, először több típusú babát készítettem, amelyeknek a szabásmintái elérhetőek voltak az interneten, de ezeket a babákat nem éreztem magaménak. Ezért elkezdtem rajzolni, szabni, és addig csináltam, amíg létre nem jött a Vikta baba, amiről elmondhatom, teljesen egyedi tervezésű,  úgy érzem, megérte a több hónapos tervezés, jók a visszajelzések. Kétféle típust sikerült megálmodnom. Az egyik egy 35 cm magas álló baba cipőben (a cipőt is magam készítem), ő inkább dekoráció, lakberendezési baba, persze ez nem azt jelenti, gyerekek nem játszhatnak vele, csak mondjuk, őket 5-6 éves kortól ajánlom. A másik baba 43 cm magas, fonalhajjal rendelkezik. Ez a baba is színes egyéniség, mindig csinos, színes ruhában van, ő igazi játszó- és alvótárs egész piciknek, és persze nagyoknak is.



 2. Honnét származik a névötlet? 

Gyerekkori becenevem. Szóval a névötlet a gyerekkoromból származik, amihez sok kedves emlék fűz. Nagyon szerettem a babákat már akkor is. Ezért úgy találtam helyesnek, hogy a babáim márkaneve a gyerekkoromból származzon.

3. Mennyi időbe telik elkészíteni egy ilyen gyönyörű szép babát? 

Öt-hat óra, de sok mindentől függ. Például, milyen stílusú ruhát készítek a babának. Függhet egyéni kívánságoktól is. Sok apró részletekből áll egy textilbaba készítése, amikre egy laikus ember nem is gondol... Kézműves baba nem egy gyárban gyártódik. Nem kevés idő, míg elkészül, de az eredménye: nincs több még egy ilyen baba.


4. Csak babákat készítesz?

Igen, csak babákat, de nagy-nagy, sok-sok szeretettel, és hamarosan érkeznek a fiú babáim is, hiszen a kisfiúknak is kell baba.

5. Honnét szerzed be az anyagokat?

Hazai textil- és kézműves boltokban. Kizárólag jó minőségű anyagokkal dolgozom. Igyekszem arra törekedni, hogy két teljesen egyforma babát ne készítsek, így minden vásárlónak egyedi Vikta babája lehet.




6. Egyedül vagy csapatban dolgozol?

Egyedül dolgozom, csak így tudom belevinni a személyiségem a babákba, ha más csinálná, az már nem az a Vikta baba.

7. Mi a legemlékezetesebb élményed a Vikta Babákkal kapcsolatban?

Nekem a legemlékezetesebb és a legmegtisztelőbb, amikor a babáimra licitálnak, versenyeznek értük. Részt veszek egy jótékonysági csoportban egy közösségi oldalon, és oda mindig ajánlok babákat az épp segítségre szoruló gyermek javára... Nagyon megtisztelő, hogy a sok adakozó licitál a babáimra, és hogy segíthetek a babákkal más embereken.

8. A vásárlók honnét tudják megvásárolni a munkáidat?

Jelenleg a Facebook-oldalamon: https://www.facebook.com/viktababak/, de hamarosan elkészítem a webshopomat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.