2019. október 6., vasárnap

Véleményem Mogyorósi Vivien ,,Miután ​meghaltatok nélkülem" című könyvéről


Mogyorósi Vivien
Miután ​meghaltatok nélkülem
 

,,Hat ​év – hosszú idő, pláne ha magányosan töltöd. Pontosan ennyi évvel ezelőtt Sev élete szilánkokra hullott, miközben ő megpróbálta felvenni a harcot egyre súlyosbodó drogfüggőségével. A barátai meghaltak, szerelmének nyoma veszett, az apja pedig magára hagyta. Azóta magányosan vergődik az emlékek és az őt kísértő rémálmok és hallucinációk között. Képtelen továbblépni, és legyűrni a depresszióját, mert nem tudja elengedni a múltat. Nem tudja elengedni őket.
Egészen addig, míg fel nem bukkan egy ismerős arc. Ő beindítja az eseményeket, Sev pedig kénytelen belátni, hogy menekülnie kell a múlt kísérteteitől, a gyötrelmes magánytól.
Sev tudja, hogy jól dönt, mikor végre hátat fordít a múltnak.
Az élet viszont nem egészen ezt a sorsot szánta a lánynak.
A történeten keresztül megismerkedhetünk a drogokkal való harccal, azoknak hosszan tartó káros hatásaival, az örök, maradandó sebbel, amit a barátok elvesztése ejt, és az olyan sötét mentális betegséggel, mint a depresszió. És persze a soha el nem múló szerelemmel.”


A könyv rendelhető itt ~~> book24.hu ~ Mogyorósi Vivien : Miután ​meghaltatok nélkülem
Az írónő hivatalos oldala ~> Mogyorósi Vivien


Még sohasem hallottam olyan címről, ami annyira megfogott, hogy napokig nem tudtam kiverni a fejemből. Sajnos, amikor először hallottam róla, a nagy hangzavarnak köszönhetően pontosan nem is tudtam, hogyan keressek rá később. A keresőbe számtalan ötletemet beírtam, mégsem találtam rá. Végül az egyik bloggerina írt a könyvről pár szót, és akkor ugrott be, hogyigen, ez az a regény!”. Rögtön beszereztem, aztán egy nap és egy hosszú éjszaka alatt kiolvastam, mert annyira magába szippantott Sev világa. Na de elég a kálváriámról, most nézzük magát a tartalmat! 

Figyelem!
Cselekményleírást tartalmazhat!


,,Néhányan egészen rendkívüli módon rejtegetik a depressziójukat.”


Röviden a könyvről…

Sevelena Nilsson egy fiatal, félig svéd, félig magyar lány. Megtörten, depressziósan és a bűntudat terhe alatt éli az életét, miközben próbálja maga mögött hagyni a múltját. Mindenkit elvesztett, aki egykor fontos volt számára. Két barátja meghalt, egy eltűnt, a szerelme elhagyta, csak úgy, mint az apja, és még a saját démonai sem hagyják nyugodni. Meg kell küzdenie magával, az életével, a függőségével és az emlékeivel is. Ezt a harcot követhetjük nyomon jelen és múlt váltakozásával.

A borítóról

Őszintén, első ránézésre nagyon nem nyerte el a tetszésemet. Ha ez alapján döntök, akkor kétlem, hogy elolvastam volna. De elmerülve a történetben, rá kellett jönnöm, nagyon is passzol a regényhez. Számomra több jelentéssel bír, és ez tetszik.

Első benyomásom

A Miután meghaltatok nélkülem című könyv tipikusan olyan olvasmány, amely az elején zavaros, és csak később áll össze a kép, ahogy beindul a történet. Azt szerettem leginkább benne, ahogy a szerző szemlélteti, mennyire szenved a karaktere. Imádtam olvasni Sev gondolatait, érzéseit, mert tökéletesen átjött a fájdalma. Mintha saját magam éltem volna át mindazt, amin keresztül kellett mennie. Ez tetszett benne a leginkább.
A másik, ami elnyerte a szimpátiámat, a történet karakterei. Első részben ott a főkarakter, Sev, akinek a jellemfejlődését szépen nyomon követhetjük. Őszintén, az elején nem igazán kedveltem, és tartottam attól, talán mégsem tud közel kerülni hozzám. Idővel ez megváltozott, ahogy jobban bepillantottam a lelkivilágába. Vele kapcsolatban számtalan kérdés merült fel bennem, amikre remélem, hogy a folytatásban választ fogok kapni.
Mint ahogy fentebb említettem, az eleje lassabban indult be, és sok idő kellett nekem is, hogy elkezdjen magával ragadni a történet. Voltak a rejtett utalások, amik később nyertek értelmet, vagy az olyan pillanatok, amelyekre az elején még fogtam a fejemet, de a végére már a kalapomat emeltem a szerző előtt, amiért meglépte azt, amire nem igazán számítottam. Fantasztikus!
Amiről még említést kell tennem, az a bizonyos káros szerek beleszövése a történetbe. A fiatalok nyelvén még informál is róluk, amikről nekem a könyv megjelenéséig fogalmam sem volt. Kicsit tartottam tőle, hogy Vivien amolyan száraz, szakszavakkal teletűzdelt szöveggel tárja az olvasók elé, mennyire rossz a drog, az alkohol. Szerencsére nem így lett, bár megmutatta, hová juthat egy függő.


A karakterekről…

Sevelena Nilssonról sok mindent megtud az olvasó. Belőlem vegyes érzéseket sikerült kiváltania. Egyszerre kedveltem meg, és valamilyen szinten mégis távolinak tűnt számomra. Remélem, a folytatásban még szembetűnőbb lesz a jellemfejlődése, ami ebben a kötetben vette igazán kezdetét.

,, Minél inkább magamhoz tértem, annál inkább vágytam vissza az öntudatlan órákba.”

Sevelena mellett a mellékkarakterek is fontos szerepet játszottak a történet alakulásában. Különösen Félix és Valentin, az orosz fenegyerek, illetve a Norra testvérpár, akik mind szerves részét képezték a lány életének. Együtt egy nagy csapatot, egy bandát alkottak, amíg az élet közbe nem szólt. Kíváncsi vagyok, a folytatásban a szerző mennyire enged még több bepillantást az életükbe, mert én szívesen olvasnék még róluk.
Visszatérve a Norra testvérpárra; nos, ők egyedül is megérnek pár szavas említést. Matthew (Matt) és Dominik  (Niko) Norra. Mint tűz és víz. Az egyik vonzott, a másik taszított. Az egyik eltűnt, a másik visszatért. Mindkettőjüknek megvolt a maga szerepe Sev életében, és a szívében is, akárcsak az enyémben.

,,– Szerelmes lettél belé?
– Még mindig az vagyok.”


Ami nem tetszett…

Őszintén, nekem nem sok problémám volt a karakterekkel, illetve magával a cselekménnyel. Engem egyedül a vége zavart egy kicsit, és nem is azért, ahogy véget ért, hanem az miatt, hogy nem volt eléggé kidolgozott.

Összegezve…

Nekem nagyon tetszett. Bátran ajánlom másoknak is, mert megéri elolvasni. Izgatottan várom a folytatást, hogy végre választ kapjak a bennem maradt kérdésekre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.