2019. április 12., péntek

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - Mimi Taylor

Kérdezz-felelek Mimi Taylor írónővel 




Gyere és ismerd meg Mimi Taylort, 
a NewLine Kiadó megalapítóját.


Kedves Mimi, mesélnél kicsit magadról? 

Feleség vagyok, anyuka, dolgozó nő, szerző, és most már vállalkozó is egy személyben. :) Ami összességében legalább annyira csodás, mint fárasztó. Boldog vagyok, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, és ebben a családom és az olvasóim is támogatnak. 

Pár héttel ezelőtt jelent meg az első könyved – a Fekete Bárány – bővített kiadása. Miben tér el ez az eredetitől? 

Igazából nem sok mindent változtattam rajta. Kapott egy prológust, ahol kicsit jobban beleláthatunk a főszereplő múltjába, valamint kiegészítettem pár jelenettel, és néhány dolgot töröltem is belőle. Tulajdonképpen azért volt szükséges a változás, hogy a könyvem továbbra is fennmaradhasson, hiszen szakítottam a régi kiadómmal, és abban a formában másik kiadónál nem jelenhetett meg ugyanúgy.

Tavaly került a boltok polcaira az új könyved, amely A ​bosszú ára címet kapta. Miért ezt a címet választottad?

Egyszerű módját választottam a címadásnak. Több cím is szóba jött, de nem tudtam dönteni, így az olvasóimra bíztam egy szavazás keretében, akik addigra már több részletet is olvashattak belőle. Toronymagasan A bosszú ára győzött.

Minden fejezetnél egy-egy olvasó véleményét lehet olvasni. Honnét jött ez az ötlet? 

Olvastam már több olyan könyvet is, ahol az adott fejezethez illő idézetet választott az író, híres emberektől. Ezt gondoltam tovább azzal, hogy a szerzőtársaktól és az olvasóimtól szerettem volna a saját gondolataikat a fejezeteimhez. Mivel nagy sikere volt, a következő könyvemnél is lesznek majd ilyen idézetek. 

Mennyiben volt nehezebb megírni Alice és Christian történetét, mint előtte Amy és Tony regényét?

Sokkal. Tony és Amy jöttek maguktól. Ott nem agyaltam semmin, nem nagyon kellett utánanéznem semminek, hiszen többnyire saját tapasztalat, kissé átformálva. Alice és Chris története számomra nagyon különleges, hiszen évekig érlelődött bennem. Sok kutatást is végeztem egy-egy részlethez, hogy a lehető legvalósághűbben tudjam átadni. Mivel sokakat kiakaszt Alice viselkedése, úgy gondolom, ez sikerült is. :)

Az írás mellett megalapítottad a NewLine Kiadót. Felmerült benned más névötlet is, vagy már a legelején tudtad, hogy ezt választod? 

Nem, igazából semmi más nem merült fel, és ez is leginkább amolyan derült égből jött. Viszont egy szóban tökéletesen leírja a lényeget! Először csak úgy eszembe jutott ez a név, aztán rájöttem, hogy a magyar fordítása tökéletesen illik az elképzelésemhez, mert ugye angolul „új vonalat” jelent. Mivel magam is szerző vagyok, próbálok kissé nyitottabban állni a szerzőkhöz, a könyvkiadáshoz, mint általában a kiadók teszik. Mindazt figyelembe vettem, amit én magam annakidején elvártam volna a kiadómtól. 

Mit tanácsolsz a kezdő szerzőknek, akik nálad szeretnék megjelentetni a könyvüket?

Az önkritika nagyon fontos, ahogy magammal szemben, úgy másokkal is végtelenül kritikus tudok lenni, de a tehetséget könnyű felismerni. Aki nem mer, az nem nyer. Mindig is ezt vallottam. Ha annak idején nincs elég bátorságom, akkor ma nem tartanék sehol. Egyszóval csak ennyit: bátorság! 😊
 
Van kedvenc magyar szerződ?

Sok kedvencem van. Főként kortárs magyar, azon belül is inkább szórakoztató irodalmat olvasok, így a kedvenceim is ebből a körből kerülnek ki. Nagyon kedvelem Abby Winter és Sienna Cole írásait, de a pálmát nálam eddig J. K. Smith viszi a fergeteges humorával.

 Hogyan tudod összeegyeztetni a civil életedet, írói munkásságodat és kiadói tevékenységeket?

Egyre nehezebben. Mivel még munkahelyre járok dolgozni, így a napom nagy részét annak szentelem. Valaki vagy valami mindig háttérbe szorul, én pedig hajtom magam a célom érdekében. 

 Mi inspirál írás közben?

A képzeletem. 
És sokat segít, ha napközben zenét hallgatok, általában az adott történetemhez illőt, viszont írás közben teljes csendre és nyugalomra van szükségem. Olyankor gyakran hunyom be a szemem, magam elé képzelve akár egy teljes jelenetet, aztán leírom annak minden mozzanatát. 

Dolgozol új regényen? Ha igen, akkor mit lehet róla tudni?

Igen, most már jó ideje tologatom a megjelenést. Szerencsére nem hajt a tatár, csak az olvasóim. :) Neeem, ők türelmesen várnak. Már kétszer toltam el a Féktelen szerelem megjelenésének idejét. Mivel már az utolsó néhány fejezet íródik, talán kijelenthetjük, hogy júliusban végre a kezünkben tarthatjuk Mia és Paul történetét. A sztoriban két szálon futnak majd az események, és mindkét fél fejébe beleláthatunk. A borítót, a fülszöveget és néhány részletet is olvashattak már belőle a Facebook-oldalam követői és a csoportom tagjai.
  


Köszönöm szépen az írónőnek, 
hogy időt szánt rám és megválaszolta a kérdéseimet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.