2024. január 16., kedd

Véleményem V. Kiss Orsolya "Minden ​félresikerült randi'' című könyvéről

 V. Kiss Orsolya

 Minden ​félresikerült randi 

 

Linda, ​a fiatal New York-i fodrászlány szerelmes a főnökébe, Carlba. Carl is szerelmes Lindába.

Aztán Linda egyik nap találkozik a gyerekeivel, akik a vágyott jövőből érkeztek, és azt kérik, találja meg apjukat – hogy ők megszülethessenek. Linda meglepődik, de azt hiszi, minden rendben. Hisz neki ott van Carl.
Ám a férfi visszakozik: nem áll készen az apaszerepre. Linda kétségbe esik. Szerencsére modern felfogású nagymamája, Helen támogatja, és szókimondó húga, Violet is a segítségére siet, és bevezeti az online társkeresésbe. Így Linda újra randizik, holott még nem heverte ki a Carllal való szakítását. Újabb és újabb férfiakkal találkozik, miközben jó modorra tanítja rendetlenkedő gyerekeit – ezek biztosan az ő gyerekei, így el fogja őket kapatni a jövőben? –, és még munkát is keres.
Ahogy Linda megismeri a gyerekeit, Emilyt és Benjamint, egyre jobban ragaszkodik hozzájuk. Már nem is annyira fontos, hogy apát találjon nekik. Rádöbben, mennyire jól érzik magukat hármasban. És épp ekkor lép színre John, majd Marco, ráadásul Carl is újra jelentkezik. Csaknem visszatér hozzá?

 

Már régóta felfigyeltem V. Kiss Orsolya munkásságára, de ez az első műve, amit elolvastam tőle. El kell ismernem, egy picit szégyellem is magam emiatt, viszont mentségemre legyen szó, ennek a regénynek a cselekménye teljesen felkeltette a figyelmemet. Véleményem szerint sokan fogják szeretni a Minden félresikerült randi című könyvet, mert ez egy könnyed romantikus kötet, amely remek kikapcsolódást nyújt az olvasó számára. Ebben a bejegyzésemben összeszedtem azon gondolataimat, miért is tetszett nekem annyira. 

 

 Figyelem!

 Cselekményleírást tartalmazhat!

 

,,Linda felkapta húga mobilját a konyhapultról, és elolvasta a bejegyzést:,,Az élet elrohan melletted, és amikor egy nap megállásra kényszerülsz, szembe kell nézned azzal, hogy a vágyaid nem teljesültek."

 

Tartalom...

 A fülszövegből kiderül, hogy a regény Lindáról, a fiatal fodrászlányról szól, kinek szerelmi kapcsolata van a főnökével. Bármennyire is szépnek tűnik az élete, valami mégis hiányzik belőle. Egyik nap még minden csodálatos, aztán történik valami és az egész élete a feje tetejére áll, és még Linda sem gondolná mekkora kalandba keveredik a húgával, a nagymamájukkal és megannyi érdekes karakterrel együtt.


A borító...

 A figyelemfelkeltő, gyönyörű borító volt az első, ami teljesen megfogott és felkeltette a figyelmemet. Annyi potenciális lehetőséget sugallt nekem, így még kíváncsibb lettem, vajon a cselekmény is olyan jó, mint maga a borító.

 

Véleményem a könyvről...

 Mint említettem, nekem ez az első az írónőtől, előtte csak bejegyzéseket, szösszeneteket olvastam a már megjelent könyveiből, ezért úgy éreztem, hogy ideje lenne ezen változtatni. Kellemes meglepetés volt, hogy lehetőségem nyílt beszerezni, és ezért nagyon hálás vagyok, mert imádom a könnyed romantikus történeteket. Őszintén, én nem tudnám mit csinálnék, ha hirtelen két kisgyerek toppanna elém a semmiből azt állítva, hogy ők a jövőbeli gyermekeim és azért jöttek, mert segíteni szeretnének megtalálni nekem az édesapjukat. Tuti ott kapnék szívrohamot, de tetszett, ahogyan Linda kezelte a helyzetet.

Linda egy nagyon szimpatikus, szerethető karakternek tűnt a maga fiatal bájosságával, illetve azzal, ahogy a családjához viszonyult. Érdekes volt, ahogy kezelte a munkahelyi konfliktusát, a családi problémákat, miközben a saját szerelmi életével is hadilábon állt. Ezek között lavírozva, rá kellett döbbennie, hogy az élete mégsem olyan tökéletes, mint ahogyan azt hitte. Jócskán érezhető volt benne a helyes útkeresés és mindettől egy tipikus chick lit regényt kap az olvasó. Linda képes megragadni a figyelmet a kissé vicces esetlenségével. A humor terén, nekem a nagymama vitte az első helyett, mert ő nagyon kellett bele, hiszen neki köszönhetően veszi kezdetét úgy igazán a cselekmény. Nekem egyértelműen a második kedvencem lett, mert az első helyet az unokája kapta meg.  

Olvasás közben egész végig azon gondolkodtam, vajon felbukkan-e az édesanyjuk. Örültem, hogy csak említés szintjén kapott szerepet, mégis egy picit hiányérzet maradt bennem őt illetően, mert érezhető volt a betűkön keresztül, hogy a múltbéli trauma, amit okozott, az kihatással volt a lányai későbbi életére és kapcsolataira is. Egész végig azon töprengtem, vajon tényleg sikerül nekik elkerülni, hogy olyanná váljanak, mint amilyen ő volt. Linda bizonygatása az elején nem volt valami meggyőző, pláne úgy, hogy egyre katasztrofálisabbá vált a kapcsolata a főnökével, mégis az anyai érzései minden kétségemet felülírta.

Bármennyire is lassan haladtak az események, ettől eltekintve bővelkedett olyan eseményekben, amiktől képtelen voltam letenni a kötetet. A szerethető gyerekek felbukkanása sokat lendített minden tekintetben a végkifejlet alakulásában, és annyira drukkoltam nekik, hogy segítsenek az édesanyjuknak, mert szegény Lindának nagyon is kellett a támogatás.

 
Ami tetszett benne...

~ Az érzelmek remekül átjöttek

~ A karakterek élethűek voltak, hétköznapi problémákkal, konfliktusokkal és annyira izgultam, hogy mi lesz a gyerekekkel

~ Eseménydús és élvezetes volt

Ami űrt hagyott bennem...

~ Örültem volna egy epilógusnak, bár belegondolva, így is tökéletes lezárást kapott a könyv. Remélem, hogy azért egy-egy novella erejéig még találkozhatok Lindával és a többi karakterrel.

Kinek ajánlom ~~> 

Annak ajánlom, aki szereti a lassan épülő, nem túl rózsaszín, romantikus regényeket.


Az írónő szerzői oldala ~~> Orsolya V. Kiss

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.