2023. május 13., szombat

Könyvajánló ~ Belláné Tóth Erika: A ​kislány, akinek a fáján madarak ülnek

Belláné Tóth Erika

 A ​kislány, akinek a fáján madarak ülnek 

 
 

 
Léna gyönyörű, mosolygós kislány, de egyre többet betegeskedik. Szülei orvostól orvosig járnak, mégsem találják a gyógymódot. A megoldás azonban olykor egészen váratlan módon érkezik…

Szívmelengető igaz történet egy kislányról, aki naponta megküzd a betegséggel és egy álomról, ami megmutatta a gyógymódot, ami nem csak a gyógyszerek erejében van.

A mese gyógyít, és arra tanít, hogy küzdjünk, higgyünk, és sose adjuk fel, mert minden rosszból van kiút. Célom a mesekönyvvel, hogy a gyerekek megküzdési képességeit növeljem, és a hitüket önmagukban.

 

 

 

Író: Belláné Tóth Erika
Kiadási év: 2021

Ha választanom kellene egy mesekönyvet, amely mélyen megérintett, akkor én egyértelműen Belláné Tóth Erika könyvét választanám. Már többször is olvastam, de sokáig halogattam a véleményem megírását, mert szerintem nincsenek a Föld nevű bolygón, jobb és szebb szavak, amikkel le lehetne írni, hogy mennyi érzelem kavargott bennem olvasás közben. Mélyen megérintett az a szeretet, amellyel az írónő kifejezte magát, és azt a világot, amelyet megalkotott ezáltal. Az olvasmány fontos céllal készült, tartalmilag érintve egy szörnyű betegséget, amely emberek életére van hatással. Erika a cisztás fibrózisban szenvedő kislányának találta ki a művet, pontosabban egy álomnak köszönhetően. Szerintem, ez egy nagyszerű ötlet volt, mert nem csak rajtuk, de ezáltal más családok számára is segítségül szolgálhat, akik hasonló helyzetben vannak. Én eddig csak könyvekben, illetve filmekben ,,találkoztam" magával a kórral, de ezáltal még inkább felfigyeltem rá, és remélem, hogy mások figyelmét is felkelti.

Engem a leginkább az ajánló rész hatott meg: 

,, Ajánlom ezt a mesét drága kislányomnak, továbbá minden gyermeknek és felnőttnek, akinek a tüdeje – a mi fánkhoz hasonlóan – sokat küzd a levegőért."

*--*--*--*--*--*

Nem én vagyok az alkotás fő célközönsége, mégis élveztem minden percét, és kicsit szomorú vagyok azért, hogy viszonylag kissé rövid a cselekmény, mert úgy olvastam volna még. Az anyai szeretett határtalansága még élvezhetőbbé teszi az élményt, csak úgy, mint Paksi Veronika gyönyörű, színes illusztrációi. A képi világa elképesztő, szinte minden megelevenedik, ezáltal még élvezhetőbbé téve a komoly témát. Emellett a nyelvezet tetszett a legjobban, mert könnyedén lehet haladni vele, nem dobálózik bonyolult szövegrészekkel, érthető a gyerkőcök számára és igazán érdekes is. Ha lehet ilyent írni, akkor én azon családok számára ajánlanám, akiknél jelen van a betegség, illetve az óvodás és kisiskolás gyerekek számára, hogy ezáltal jobban megismerhessék a betegséget, és elfogadóbbá váljanak ezáltal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.