2022. szeptember 7., szerda

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - N. Simon Barbara

 Kérdezz-felelek N. Simon Barbara írónővel



Gyere és ismerd meg Barbarát,  A ​szerelem üzlete című könyv írónőjét

 

1. Kedves Barbara, mesélnél kicsit magadról? 

Először is hadd köszönjem meg a lehetőséget, hogy a kérdéseid által az olvasóim is megismerhetnek. Kétgyermekes anyuka vagyok, szakmámat tekintve kereskedő, boltvezető. Az olvasás, az írás és a szerelem megszállottja vagyok. Szabadidőmben gyerekneveléssel kapcsolatos könyveket és romantikus-erotikus regényeket olvasok.  

2. A weboldaladon található bejegyzésben olvastam: egy szép napon elhatároztad, hogy onnantól kezdve sokkal komolyabban állsz az íráshoz és nem engeded elveszni a belefektetett időt. Minek köszönhető ez a fordulat? 

 Mikor a kisfiam születése után otthon maradtam vele, arra gondoltam rendet teszek a gépemen, amíg alszik, és akkor akadtam bele a korábban írt kézirataimba. Félig megírt történetek voltak, és némelyik sztori annyira magával ragadott, hogy nem hittem el, hogy ezt én írtam. És volt egy sztori, ami csupán két fejezetből állt, és úgy lett vége, hogy nem tudtam, hogy most mi lesz, és nagyon ideges lettem, hogy csak eddig írtam meg. Akkor arra gondoltam, hogy miért ne próbálhatnám ki magam, miért ne csinálhatnék végig egy egész könyvet, és miért nem indulhatnék el ezen az úton?  

3. Az első megjelent regényed A szerelem üzlete, mit lehet róla tudni? Hogyan született meg az alapötlete?

Amikor a fiam születése után visszamentem dolgozni, egy cipőboltban dolgoztam, és sokszor elég monoton volt a munka. Mivel unatkoztam, arra gondoltam, milyen lenne, ha itt lenne egy pasas, aki szórakoztat, és a vicces beszólásokat otthon lejegyeztem. Aztán kellett a pasasnak élettörténet, kellett egy sztori, és megírtam. Az alapötlet abból indult, hogy soha nem olvastam még olyan könyvet, ami cipőboltban játszódik. Ritka az olyan történet, ahol a pasinak nincs valami múltban történt traumája, ezért olyan karaktert alkottam meg, akinek rendben van a családi élete. 

4. Mennyi idő alatt írtad meg?

Nem tudnám megmondani pontosan, talán fél év. De mindent összevéve a megírástól a kiadásig két év telt el. Ebben ugye rengeteg átírás is van, és persze szünetek.

5. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptál különböző platformokon, gondoltad volna, hogy ilyen népszerű lesz? 

Igen, borzasztóan örülök a sok pozitív visszajelzésnek. Meglepődtem, nagyon jól esik, és igazából ez volt az, ami folytatásra késztetett. Hogy ezek szerint jó az, amit csinálok, akkor folytassuk. Egyik ismerősöm mondta, hogy nem mert belekezdeni az olvasásába, mert félt attól, hogy hogy mondja meg nekem ha nem jó a sztori, de aztán elolvasta, és mondta, hogy nem gondolta volna, hogy ennyi mély mondanivaló lesz benne, hogy nem csak a szexről szól, és ilyen tartalmas lesz. Ráadásul ő nem olvas erotikus zsánerben, jóformán csak szépirodalmat, és az, hogy egy szépirodalmat kedvelő embernek is tetszett külön öröm volt számomra.

6. Zsófi és Dániel is eléggé erős karakterek, akiknek kemény helyzetekkel kell megküzdeniük, és komoly döntéseket kell hozniuk. Volt olyan pillanat, amikor elgondolkodtál azon, vajon hasonló helyzetben te mit tettél volna a helyükben?

Soha nem gondolkozom azon, mit tennék én a helyükben. Igyekszem erős karakterekkel dolgozni, hiszen én sem szeretek gyenge, nyámnyila, hisztis emberekről olvasni, és biztos vagyok benne, hogy sok olyan döntést hoztak meg, amit én mondjuk nem tudtam volna. Talán ha egyet ki kellene emelnem, akkor Zsófi helyében engem hidegen hagyott volna ki a párom, mennyit keres, és milyen egzisztenciával rendelkezik, SPOILER:  nem szakítottam volna vele csak azért, mert gazdagabb 

7. Nem olyan régen megjelent a kötet folytatása, amely A szerelem ereje címet kapta. Szervesen kapcsolódik az első részhez, vagy önálló történet?

Ez csak egy rövid novella. Sokan írták, hogy nagyon lezáratlannak tűnik a könyv, úgyhogy írtam hozzá egy befejezést, amivel még kerekebb lett a történet, szóval igen. Szorosan kapcsolódik hozzá. 

8. Nagyon megkapóak és figyelemfelkeltőek a borítók, ki tervezte őket?

Amikor belefogtam ebbe az egészbe egy valami biztos volt. Hogy a borítónak álomszépnek és minőséginek kell lennie. Abból nem engedek, ezért csak a legjobbakkal dolgozom. A Coverist studióval.  

9. Jelenleg tervben van új regény megjelenés? 

Igen, természetesen. Ha minden jól megy, novemberben érkezik a sorozat második része, de én már semmit nem merek mondani az olvasóimnak, mert eddig mindig tolódott. És még ez sem teljesen biztos, de nagyon szeretném, ha sikerülne. Eddig szerencsére a sors támogatta az utamat, és minden jól alakul, de mint mondtam, nem akarom elkiabálni. 

10. Akad egy-két bevált tanácsod a kezdő írók számára? 

Hm. Amit mindenképp érdemes megfogadni, az az, hogy olvassanak nagyon sokat. Jó és rossz könyveket egyaránt. Ezáltal láthatják mik a klisék a zsánerükben, mik azok, amiket nem szeretnek az olvasók, vagy ötleteket meríthetnek, akár alapötletet is egy készülő regényükhöz. El kell olvasni a rossz könyveket is, hogy tudjuk milyen az amikor valami nagyon rosszul van megírva, és látni fogjuk a vélemények alapján, hogy mi tetszik az olvasóknak, és abból lehet építkezni.  És ha valamit tanácsolnék nekik, akkor az az, hogy ha nagyon akarod, akkor képes vagy rá. Soha nem lehet feladni. A legnagyobbaknak semmijük nem volt, mikor elkezdték építeni az életüket, és a semmiből elképesztő dolgokat teremthet az ember.

 

Az írónő szerzői oldala --> N. Simon Barbara

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.