2022. május 15., vasárnap

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Buótyik Dorina

Kérdezz-felelek interjú Buótyik Dorina írónővel 
 

Gyere és ismerd meg a Gracie Simpson történetei című sorozat szerzőjét
 
1. Kedves Dorina, mesélnél kicsit magadról? 
 
Csorváson nőttem fel, majd a békéscsabai Vásárhelyi Pál Szakközépiskolában tanultam geológiát, utána az Eötvös József Iskolaalapítványban pénzügyet és számvitelt. Noha egyik szakmában sem dolgozom, nem volt hasztalan és később is jól jöhet. Lassan 5 éve lakom a párommal és ikertestvéremmel Budapesten. Munka mellett nagyon sok időt foglalkozok írással, és élvezem csinálni. Ezen kívül havonta járok a Vámbéry Ármin Keleti Szabadegyetemre, ahol egyiptológiát tanulok. Szeretek olvasni, sorozatokat nézni és időnként kimozdulni a természetbe. 
 
2. Ha jól értesültem, akkor van egy ikertestvéred. Ő is ír könyveket? 
 
Igen, jól értesültél róla. Amikor 13 éves voltam, és elkezdtem írni az első regényt, akkor ő is eltervezte, hogy ír egy könyvet. Csak sajnos a karakterek ábrázolásáig jutott el, de hogy mi legyen a történet, odáig már nem. Fel is adta.
 
3. Hogy vette kezdetét az írói pályafutásod és a családod mit szólt hozzá? 
 
Nagyon egyszerűen történt. Néztük tesómmal a Született kémek múmiás epizódját, és mikor vége lett, elhatároztam, hogy írok egy könyvet. Valahogyan megihletett. A családom akkor még nem gondolta volna, hogy egyszer könyv formájában is megjelenik, csak büszkék voltak rám, hogy írok. Most, hogy ténylegesen is megjelent, a lehető legjobban támogatni szeretnének ebben.

4. Az első megjelent műved a III. ​Amenemhat rejtélye, amelyben fontos szerepet kap egy fiatal egyiptológus nő. Miért éppen ezt a szakmát választottad neki?
 
Volt néhány egyiptomi témában íródott szakkönyvem és nagyon megszerettem ezt a világot. Amikor láttam azt a 'múmiás mesét', még inkább elhatároztam magam, hogy egyiptomi történetet fogok írni. Így egyértelmű volt, hogy egyiptológusnő lesz a főszereplőm.
 
5. A cselekmény Egyiptomban játszódik, jártál már ott?  
 
Igen. A Vámbéry Ármin Keleti Szabadegyetem tanórái mellett tanulmányi utakat is szervez, így 2019-ben kaptam a lehetőségen és elutaztam velük. 2 hetet töltöttem ott, és szinte bejártam egész Egyiptomot. Nagyon sokat jelentett nekem, hiszen teljesült az álmom. A tanárnő olyan helyekre vitt, ahová nem biztos, hogy tudtam volna. Rengeteg helyen jártam és ezek az élmények, tapasztalatok hozzáadtak ahhoz, hogy élvezetesebb és hitelesebb legyenek a történeteim.


6. Hány kötetesre tervezed a Gracie Simpson történetei című sorozatot?  
 
Egyelőre van jó pár történet a fejemben, ezeket mindenképp meg szeretném írni. De nincs konkrét szám, majd eldől mennyi ötletem lesz még.
 
7.  Mindkét regényed eléggé pozitív visszajelzéseket kapott. Hogy fogadtad az olvasók véleményét? 
 
Tudtam, hogy kezdő író vagyok, és azt is, hogy rengetegen szeretnek Egyiptomról olvasni, így egy kicsit bizakodó voltam. De nagyon meglepődtem, hogy ilyen sokaknak tetszik, amit csinálok. Úgy gondolom, hogy ez könyvről könyvre jobb lesz.

8. Van kilátásban új történet? Vagy már dolgozol is rajta? 
 
Tavaly október környékén kezdtünk bele a munkába, majd úgy döntöttem, hogy szerkesztőt váltok. Vele március végén kezdtük el a közös munkát. Én már lassan befejezem a könyvet, de az egész nyáron lehet teljesen kész. Szerintem nagyon izgalmas lesz a történet, és jó hosszú.
 
9. Szoktál hazai szerzőktől olvasni? Ha igen, ki a kedvenced? 
 
Amióta író vagyok, lehetőségem van olvasni tőlük. Nagy kedvenceim Tanila Jensen - aki fantasy, démonos, misztikus történetével teljesen levett a lábamról. Kirsch Ákos kaland, krimi és régészet világát imádom, mintha nekem írta volna őket. Az írói stílusa is hasonló hozzám. Darvas Petra ifjúsági, középkori, fantasy történeteit is nagyon szeretem, mert egyedi és kalandos.
 
10. Mit tanácsolsz a kezdő íróknak?
 
Ami a legfontosabb, hogy legyen álma, célja, kitartása és ihlete ahhoz, hogy hozzá kezdjen egy könyvhöz. Ne tucat könyvet képzeljen el, hanem törekedjen arra, hogy egyedi lesz. De nem árt a sok olvasás és gyakorlás sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.