2021. március 20., szombat

Véleményem Aurora White "Netes ​szerelem (Netes szerelem 1.)" című könyvéről

 

Aurora White

Netes ​szerelem (Netes szerelem 1.)

 


A társkeresés buktatóit bemutató regény olvasása közben egy kicsit önmagára ismerhet mindenki, aki már próbálkozott az arc nélküli ismerkedés formáival. Nick nevek mögé bújva kipuhatolni a másik ember szándékait, jellemvonásait, nem könnyű feladat. Sokan azonban felvállalják a bizonytalan álmodozást abban reménykedve, hogy az igazi nagy Ő ott ül egy másik számítógép mögött és ránk vár.
Az egyedi stílusú és humorú regény főszereplője egy átlagos huszonéves lány, aki saját kis világában élve küzd a magány ellen, szerelmet, társat keresve. Hogy mindez sikerül-e neki, kiderül a kötetből…

  

Írta: Aurora White

Kiadó: Holnap Magazin 

Kiadási év: 2011

Számomra egy igen érdekes témának ígérkezett a társkeresés világa az online platformokon. Egyre több ilyen regénnyel találkozom, és egyre jobban kezdek én magam is elmerülni ebben a térben. Így leltem rá Aurora könyvére is, amely felkeltette a figyelmemet. Kíváncsi voltam, vajon hogyan tudja bemutatni az egyre népszerűbbé váló ismerkedés ezen módját, vagy olykor kellemetlen buktatóit. Én elolvastam, és az alábbi véleményt szűrtem le róla.

 

Figyelem!

Cselekményleírást tartalmazhat!

 

,, A beteljesületlen szerelem a legnagyobb átok, ami embert érhet."

 

Röviden a könyv cselekményéről…

Barbi huszonéves, magányos, egyedülálló lány, aki bolti eladóként dolgozik, miközben egy társkereső alkalmazás segítségével próbál társat találni magának, kisebb-nagyobb sikerrel. A történet előrehaladtával kicsit jobban megismerhetjük a próbálkozásait, amik olykor szórakoztató kikapcsolódást nyújtanak, olykor viszont megmutatja, micsoda buktatókat rejthet a párkeresés.

 

A véleményem a könyvről

Nekem ez tetszett benne/ez pedig kevésbé…

 

Nagyon jó kis sztorit lehet ebből a témából kihozni, ha eléggé ügyes a szerző. Több potenciális lehetőséget rejt a társkeresés elektronikus változata, hiszen nagyon sokan éppen ennek segítségével találják meg életük párját. Itt is hasonló történetre számítottam, de egy kicsit mást kaptam.

A véleményemet először a borítóval kezdeném. Nekem igen vegyes véleményem van róla, mivel nekem annyira nem tetszik ez a választás. Bármennyire is passzol a kötet tartalmához, eléggé felejthetőnek érződik, és ha ez alapján kellene választanom, inkább egy kisgyerekeknek szóló mese jutna róla az eszembe, mintsem felnőtteknek írt, tanulságokkal rendelkező, komoly regény.

A témaválasztás nagyon érdekesnek tűnt, és tetszett, ahogy bemutatta az írónő, bár többször is olyan érzésem volt, mintha csak a felszínét súrolta volna ahelyett, hogy még mélyebbre merült volna. Egy cuki, aranyos női karakter, aki bár egy kicsit naiv a korához képest, de a helyén van a szíve, ehhez pedig erős elszántság is társul. Nagyon jó érzés volt, ahogy nyomon követhetjük olvasóként azokat az erőlködéseket, ahogy próbálja megtalálni a nagy Ő-t. Kicsit mind magunkra ismerhetünk ebben a szerepben, hiszen voltunk mi is már ilyen helyzetben, vagy éppen most csöppenünk bele, milyen nehéz is tud lenni a pártalálás. Én egyszerűen imádtam, ahogy hitelesen bemutatta a randizásokat, viszont örültem volna, ha Aurora egy kicsit jobba elmerül bennük, színesebb leírásokkal, karakterábrázolásokkal, és több időt szentel az események bemutatására. Olykor úgy éreztem, mintha ide-oda csapongana a szálak vezetésével. Engem nagyon zavartak a magas elvárások, amelyeket felállított, és az igényeit is olykor túlzónak éreztem, ahogy egy-két eszmefuttatását olvastam. Néha jól megráztam volna, hátha attól magához tér. Ezzel szemben nagyon tetszett, ahogy bemutatta az önállóságát, mivel egy nagy házban él egyedül, dolgozik, szeret sütni és még sorolhatnám.  Ezek szimpatikussá tették.

A karakterek mind hozzá tettek valamit a cselekmények alakulásához. Akadt, akiben pozitívan csalódtam, és akadt, aki egyszerűen több volt, mint borzalom. Minden történetben nagyon fontos szerepet játszik az aktuális legjobb barátnő karaktere, aki jó tanácsokkal látja el a főhőst, miközben próbálja a helyes irányba terelni. Na, ez itt minden volt, csak helyes irányba való terelés nem. Márta egy kibírhatatlan, okoskodó libuska, akitől isten ments, hogy valaha is találkozzak vele. A tanácsaitól néha padlót fogtam, és nem bántam volna, ha a végére kicsit átmegy egy erős jellemfejlődésen, vagy legalább történik vele valami, ami pozitív irányba tereli. Ő a tökéletes megtestesítője annak, amitől a hideg kiráz. Ha olvastad a regényt, akkor már tudod, hogyan viselkedik, ha most tervezed, akkor készülj fel rá, hogy nem lesz egy pozitív figura a számodra, és olykor szívesen megcsapkodnád őt egy szívlapáttal.

A fő pozitívuma egyértelműen a könnyű nyelvezete, de hátránya a kevés terjedelem. Nincsenek benne nehézségek, kevés karakterrel viszi a cselekményt, és szappanoperás kliséktől is mentes, ami még szimpatikusabbá tette a számomra.

Ha esetleg lesz folytatása, akkor remélem, hogy Barbit még jobban megismerhetjük. Remélem, ha több tapasztalatot szerez, akkor másképpen fog a dolgokhoz állni, és akkor talál megtalálja a számára tökéletes párt. Nagyon kíváncsi lennék rá, mert ez így számomra kevéske volt. Kicsit olvastam volna még a lány hátteréről.

 

Összegezve…

Összességében egy cuki, rózsaszín lányregényt kapunk, amely tökéletes kikapcsolódást nyújt.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.