2021. március 13., szombat

Interjú Anne L. Green írónővel, az Álomgyár egyik legsikeresebb és legnépszerűbb szerzőjével

Kérdezz-felelek Anne L. Green írónővel

 Az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy interjút készíthettem az egyik kedvenc szerzőmmel, akinek már évek óta nyomon követem a munkásságát. Gyertek, tekintsetek bele a legfrissebb titkokba.

a kép forrása : Anne L. Green hivatalos oldala

 

1.     Kedves Anne, mesélnél kicsit magadról azok számára, akik még nem ismernek annyira téged?

 

Líbor Erzsébet vagyok, írói álnevemen Anne L. Green. Egy Szolnok megyei kis faluból érkeztem a fővárosba. Íróvá válni nem könnyű, de annak, aki vidéken nő fel, különösen nehéz karriert építeni. Sokkal kevesebb lehetőség áll rendelkezésre az önmegvalósításhoz. A technikus vizsgám után fordulóponthoz értem az életemben. Felköltöztem Budapestre, hogy diplomát szerezzek.

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán gazdálkodási szakon logisztika szakirányon diplomáztam, majd az élet úgy hozta, hogy közel 10 évig dolgoztam különböző cégeknél követeléskezelőként, azaz behajtóként, jelenleg pedig az írás mellett terjesztési vezető vagyok az Álomgyár Kiadónál.

De hogy ki is vagyok én?

Nappal egy hétköznapi, átlagos ember: nő, feleség, anya. De éjszakánként, amikor magával ragad a betűk birodalma, Anne L. Greenné válok, akinek egyetlen célja van csupán: hogy az olvasóját egy különleges utazásra repítse.

 

2.     Már ezerszer megkérdezték, mégis ez a legnépszerűbb kérdés, amire sokan kíváncsiak. Honnét származik az írói álneved ötlete?

 

Az álnevem nem egy misztikum, nagyon egyszerű döntés volt. Annak idején volt egy kedvenc sorozatom az Anne a Zöld Oromból. Innen jött az Anne és a Green, az „L” betű pedig a saját nevem kezdőbetűje. Így csempésztem egy kis valóságot a fantázia világába.

 

3.     2015-ben jelent meg az első regényed magánkiadásban az Álomgyár gondozásában. Miért éppen erre a kiadóra esett a választásod?

 

A történeteimet fejezetről fejezetre osztottam meg egy titkos csoportban és az ott engem olvasó tagok biztattak, hogy meg kellene jelentetnem nyomtatásban is a történeteimet, ők küldtek kiadói linkeket is. Amikor elkísértésbe estem és átnéztem őket, az Álomgyár Kiadó humoros, laza bemutatkozója nagyon megfogott. Valahogy úgy éreztem, velük együtt tudnék dolgozni. A megérzéseim nem csaltak. Azóta is az Álomgyár gondozásában jelennek meg a könyveim.

 

4.     Hamar népszerű és kedvelt szerzővé váltál az olvasók körében. Hogy tudtad kezelni a hirtelen jött érdeklődést?

 

A siker, ha akarjuk, ha nem, mindenki életét megváltoztatja. Ez alól én sem voltam kivétel, de a legfontosabb talán az, hogy önmaga tudjon maradni az ember. Ne felejtse el, hogy honnan jött, és hogy ő is volt egyszer kezdő író. Ugyanakkor a mai napig nagyon igyekszem, hogy az írói karrieremnél is sikeresebb anya legyek. Számomra a lányom a legfontosabb a világon. Az ő szemében ugyanaz az ember vagyok, aki előtte voltam.

 

5.     Ez egy gonosz kérdés lesz, de ha választanod kellene, melyik már megjelent könyved cselekménye, illetve karaktere a legkedvesebb a számodra, és miért pont ezekre esett a választásod?

 

Ezt a kérdést sosem tartottam fairnek az írókkal szemben. Ez olyan, mintha egy szülőtől megkérdezném, melyik gyerekét szereti jobban. Képtelenség választani. A legtöbb esetben az írónak mindig az éppen aktuális történet a kedvence, amiben éppen benne él. Ez a jelenünk. Inkább úgy fogalmaznék, minden regényemben megvan az plusz, amiért számomra különlegessé vált. 
- A remény hajnala, mert ez volt az első regényem, 
- a Cross családregények (Eltitkolt múlt, Elvarratlan szálak, Elfojtott indulatok), mert a mai napig az olvasóim nagy kedvencei. Én is szívesen térek vissza a laza, humoros, bolondos szereplőkhöz, emellett az Elvarratlan szálak könyv volt számomra a legnagyobb kihívás. Ez a könyvem igényelte a legtöbb kutatómunkát az orvos főszereplő miatt. 
- A Törékeny vonzerő pedig, mert a különleges és gyönyörű a borítója, emellett nem elhanyagolható a mondanivalója.
- Vagy az Arcátlan csábító, ami kicsit tényleg szívemcsücske. Benne van a szívem-lelkem. Ebben a könyvben nemcsak a velem történtek, hanem a mögöttes gondolataim is helyett kaptak, talán ez volt ebben a könyvben a legnehezebb. Kimondani, amit eddig lenyeltem.
- A Bűnös viszony-sorozatot nagyon élveztem írni és visszaolvasni a krimi háttere miatt. Itt merültem el ebben a zsánerben elsőként.
- Ugyanakkor a témája miatt nem tudom nem megemlíteni a Biztos menedék-sorozatot. Nagyon közel áll hozzám a női karakter. 

 

6.     Mindig jogtiszta fotókat használtatok a fedlaphoz, egészen a nem olyan régen megjelent Elfojtott indulatokig, ahol borítómodellt választottatok. Már az elejétől kezdve tudtátok, hogy Máté lesz a tökéletes befutó, mint Ian megtestesítője?

 

Nem. Az Elfojtott indulatok történetét csak egy novellára terveztem. Az olvasóim, a szerkesztőm és a kiadóm győzött meg, hogy ebben a történetben jóval több van. Folytattam és egy teljes regényre bővítettem Maya és Ian sztoriját és csak ezután kerestük a megfelelő férfit a borítómra. Volt egy-két sikertelen próbálkozás, amikor a borító tervezőm, Ádám felvetette, ő tud egy megfelelő személyt, a bátyját. Amikor megismertem Mátét, ő pedig a történetet, már nem is volt kérdés az együttműködés, amely idén tovább folytatódik, hiszen megszületik az Elfojtva-sorozat következő része, az Elfojtott vágyak.

 

7.     2020 kicsit átírta mindenki tervét, és ezáltal sok turnétokat le kellett mondani. Ez hogyan érintett téged? 

 

Csoda lenne, ha ebben az időszakban lenne olyan ember, akiben ne mentek volna végbe változások. Engem a bezártság és az emberek hiánya visel meg leginkább. Tavaly sok író-olvasó találkozót le kellett mondanunk, ami elég rosszul érintett. Magányos munka az írás, az olvasóink szeretetéből táplálkozunk, de bízunk a jövőben. 

 

8.     Általában egy év alatt két-három könyved is megjelenik. 2021-ben is több olvasmánnyal kedveskedsz az olvasóid számára?

 

Ami azt illeti, igen. Már megjelent február 1-jén a Törött szárnyakkal című regényem. Május 10-én az Elfojtva-sorozat folytatása az Elfojtott vágyak és augusztusban a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat első része, a Toszkána vére.  Ám ezzel ezt az évet még nem tekintem lezártnak, mert karácsony előtt az olvasóim még kezükbe vehetik a folytatást.

 

9.     Nem régen hullt le a lepel egy új munkád borítójáról és fülszövegéről. Elárulsz pár apróságot a hamarosan megjelenő Toszkána vére című kötetről? Trilógia lesz?

 

A Toszkána vére számomra jóval több, mint egy könyvem a sok közül. Hihetetlen boldog vagyok, hogy ez a könyv megszülethet és hogy az olvasóim átélhetik azt a rengeteg érzelmet, amit bennem keltett Toszkána és az ott élő emberek. A Toszkána vére a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat első része lesz, amelyben egy romantikus, vakmerő, olasz utazásra invitálom az olvasóimat. Egy toszkán borbirtokra repítem őket, ahol megismerkedhetnek Daniele Allegrinivel, aki a mindent irányítani akaró, olasz mentalitása miatt nehezen viseli a birtokra érkező okoskodó, makrancos és makacs Katie-t. Katie nem lesz teljesen ismeretlen az olvasóknak, hiszen ő a Bűnös-viszonyban megismert Will és Heather lánya. Ugyanakkor fontos elmondanom, hogy nem kell hozzá ismerni az előzményeket, teljesen különálló történet lesz a sorozat. A Hatalom, mámor, Toszkána-sorozatom előreláthatóan valóban három részes lesz, de az a tervem, hogy a történet befejezése után, egy ideig még Toszkánában maradok. Egy új, izgalmas kalanddal érkezem majd. 

 

10. Mit tanácsolsz a kezdő íróknak?

 

Egy biztos. Írónak lenni, ha az ember valóban komolyan gondolja, ugyanolyan kemény munka, mint bármelyik másik hivatás. A regények nem írják meg magukat a számítógépemen, és egy-egy sztori összerakása fejben sem két perc alatt történik. Minden író rengeteg időt, energiát tesz bele egy-egy könyvébe.

Bevallom őszintén, nem szeretek tanácsokat adni, recepteket írni, hogyan kell jó könyvet írni, mert ez egy elég szubjektív dolog. Ami nekem tetszik, az másnak nem. Az én könyveim sem nyerik el mindenki tetszését, de szerintem nem is ez a lényeg. Mindenkinek a saját hangját kell megtalálni, ami korántsem olyan könnyű, mint amilyennek tűnik. Hosszú és kitartó munkával folyamatosan csiszolódunk. Pontosan ezért, a legeslegfontosabb talán a kitartás és az alázat. Tudom, hogy mindenki szereti a saját gyermekét, de olykor tényleg nem árt egy-egy szakértői vélemény (szerkesztő). Nagyon nehéznek tűnhet elengedni egy-egy mondatot, de csak addig, amíg meg nem nyomjuk a delete billentyűt. Érdemes meghallgatni, végiggondolni és megfontolni a tanácsokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.