2020. december 12., szombat

Miniinterjú Fodor Petrával, az Egy pillanat bátorság című könyv szerzőjével


 

Szeptember végén jelent meg az Álomgyár Kiadó gondozásában Fodor Petra első regénye. Az olvasók pozitív véleménnyel fogadták, és az én figyelmemet is felkeltette a gyönyörű borítójával. Ennek apropójából készítettem egy miniinterjút az írónővel.

 

1. Mesélnél kicsit a könyv cselekményéről?

Először is köszönöm a lehetőséget. A regény két lányról szól, akik önmagukat, életcéljukat, boldogságukat keresik. Mindezt egy klassz helyen, egy angliai kisváros egyetemén, ahová mindketten felvételt nyernek. A regény egy tanévet ölel fel, a középpontban a két lány, Dóra és Abby lelki fejlődése áll. Sok-sok kérdés, amivel nem csak a huszonévesek, hanem szinte mindenki szembesül élete során előbb vagy utóbb.

 

2. Egykötetes vagy esetleg tervezel neki folytatást?

Ennek a történetnek nem lesz folytatása, ez így kerek egész.

 

3. Miért éppen az Álomgyár Kiadóra esett a választásod?

Még csak nemrég léptem be a könyvkiadás világába, eléggé kezdő vagyok, nem sok mindenkit ismerek, így az ösztöneimre hallgattam, ami igazán jó döntésnek bizonyult. A Lapozz a 99-re! podcast egyik részében hallottam egy beszélgetést a kiadó vezetőivel, Viktorral és Péterrel, nagyon szimpatikusak voltak, így nem volt kérdés, hogy őket keresem meg.

 

4. Van pár jó tanácsod a kezdő szerzőknek, akik még megjelenés előtt állnak?

Néha még úgy érzem, hogy én szorulok mások tanácsára, segítségére, de talán van pár dolog, amit érdemes lehet átgondolni. Az egyik, hogy legyetek bátrak, mutassátok meg magatokat, nem olyan félelmetes, mint amilyennek elsőre tűnik. A másik, hogy gyakoroljatok, olvassatok és írjatok sokat, én nap mint nap ezt teszem. Végül pedig figyeljetek az olvasóitokra, hisz a szeretetáradat, amit tőlük kaptok, erőt ad majd a nehezebb napokon.

 

5. Jövőre várható új regény tőled?

Igen, mindenképpen! Sőt, most annyi ötletem van, hogy az is lehet, hogy nem állok meg egynél. Nagyon szeretek utazni a valóságban és képzeletben is, most ugye inkább ez utóbbira van lehetőség. Az új regényem egy része Izlandon játszódik, volt szerencsém még év elején egy pár napot eltölteni ott, és voltaképp az erre való készülődés ihlette az új történet egyik szálát. Minél jobban foglalkoztat azonban az írás, annál több ötlet születik meg bennem, ezeket szorgalmasan jegyzetelem. Nemrég egy adventi folytatásos kisregény írásába kezdtem, Emma karácsonya a facebook oldalamon olvasható a különlegessége pedig az, hogy itt nem én, hanem az Olvasó dönt a folytatásról. Kétnaponta jelennek meg az új részek és egy nagyon kedves, motiváló csapat gyűlt össze, akik szívükön viselik Emma sorsát. Csakúgy, mint én. A történet karácsonyig tart, egyelőre nem tudom elképzelni a mindennapokat Emma nélkül, lehetséges, hogy egyszer az ő története is egy regényben folytatódik majd, de erről még nagyon korai beszélni.

 


A szerző hivatalos oldal: Fodor Petra

 A regényt az alábbi linkre kattintva tudjátok megrendelni: https://alomgyar.hu/konyvek/Egy-pillanat-batorsag

 Moly.hu: Fodor Petra : Egy ​pillanat bátorság

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.