2023. június 20., kedd

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Bacsa Zsófia

 Kérdezz-felelek interjú Bacsa Zsófia írónővel 

Gyere és ismerd meg Zsófit, a népszerű Jillian ​Rosedale című kötet szerzőjét.

 

1. Kedves Zsófia, tudnál kicsit mesélni magadról? 

Egy gyermekes édesanya vagyok és hivatalos végzettségem Agrármérnök/Növénytermesztő mérnök, amiben sajnos nagyon kevés lehetőségem volt eddig dolgozni. A Dél-Alföldön, Mindszenten élek. 

2. Az életedben nemcsak az írás, de az illusztrációk készítése is igen fontos szerepet játszik. Mi inspirált arra, hogy alkotni kezdj?

A rajzolás már kisgyerek korom óta végig kísért. Nem volt eddig olyan nap, hogy ne rajzoltam volna, akár egy vonalat. De persze, alkotói válságok is közbe-közbe jöttek és mentek. Az általános iskola mellett, egy alapfokú művészeti iskolába is jártam, ahol megtanultam az alapokat, majd ahogy teltek az évek saját magam tapasztaltam ki melyik az a stílus, irány és téma ami igazán kedvemre való. Magát az illusztrálást és az írást hivatalosan 2020-ban a kovid idején kezdtem el csinálni. Mondhatni a legjobbkor (bár kétségek között).

3. Hogyan fogadta a közvetlen környezeted, amikor elárultad nekik, mivel kezdtél foglalkozni?

Szkeptikusak voltak, bár hagyták, hogy bontogassam szárnyaimat. Én meg meneteltem ezen az úton, mindegy milyen akadály jött velem szemben. Most már látom az elismerést a szemeikben, aminek nagyon örülök, így már bátrabban mutatom meg az új munkáimat. Párom csak ennyit fűzött hozzá új ötleteimhez:" Ha ez boldoggá tesz, akkor csináld!"

4. Honnét jött a Jillian ​Rosedale című köteted alapötlete? 

Körülbelül 17 éves lehettem ( már pontosan nem is emlékszem az évre), amikor az akkori párommal megalkottuk Jillian világát, ami azután megszakadt. Nem is foglalkozott vele egyikünk sem, de pár évvel később elővettem a jegyzeteket és elkezdtem a saját elképzelésem szerint átírni az egészet. A jelenlegi könyv, és az akkor megírt történet már egyáltalán nem hasonlít egymásra. Sok karaktert és helyszínt kivettem. Állandóan javítgattam a szöveget. Hol elvettem, hol pedig hozzáírtam. 2022-ben foglalkoztam vele nagyon sokat, aminek meg is lett az eredménye.

5. Mennyi időbe telt megírni és elkészíteni hozzá az illusztrációkat? 

A kötetben összesen 8 db rajz van, amelyeket kb. 1 hónapomba telt megalkotni őket. A kötet megírása, pontosabban átírása közel egy évet. Mivel jegyzeteim már voltak, így a tavalyi évemet rászántam, hogy ebből egy végleges könyv szülessen. Annyit elárulok, hogy ez a történet azért kedves nekem, mert Jillian volt a legelső karakter az életemben, akit papírra vetettem.

6. Vállalsz illusztrációk készítését már írók számára? Ha igen, akkor hogyan tudják felvenni veled a kapcsolatot?  

Igen vállalok illusztrációkat. Mellékelem a névjegykártyámat.


7. Van-e olyan személy az életedben, akire példaképként tekintesz? 

Az édesapám a legnagyobb példaképem. Az ő kitartása és célorientáltsága számomra felülmúlhatatlan. Szerencsémre hasonlítunk is ebben nagyon egymásra.

8. Van valami hobbid? 

A hobbim a munkám. Az írás és a rajzolás kiteszi mindennapjaimat, az egyéb teendőim mellett.

9. Jelenleg dolgozol új illusztráción vagy regényen? 

Igen. A  Jillian Rosedale következő kötetén, ami nem folytatásos történet lesz, hanem egy másik karakter szemszögéből fogom elmesélni az első kötetben történteket, amely úgy gondolom nagyon izgalmas lesz.

10. Van valami tanácsod a kezdő szerzők/illusztrátorok számára?

Édesapám szavait idézném nekik: "Merj nagyot álmodni, és sose add fel!"


Az írónő szerzői/alkotói oldala ~~> Bacsa_Art

Bacsa könyvek 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.