2022. június 14., kedd

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT - Diana Hunt

 Kérdezz-felelek interjú Diana Hunt írónővel


Gyere és ismerd meg Dianat! 
 
 
1. Kedves Diana, mesélnél kicsit magadról?
 
 Először is szeretném megköszönni a lehetőséget. Továbbá előre leszögezném, hogy a történeteim sokkal izgalmasabbak, mint az én hétköznapjaim. Vácon élek a párommal és a rendkívül eleven törpetacskónkkal. Idén múltam harminc éves, jelenleg még barátkozok a hármas számmal. A munkámból adódóan egésznap emberekkel kommunikálok, ez állandó inspiráció forrásként szolgál. Összességében egy teljes hétköznapi ember vagyok, aki esténként a laptop előtt kilép a komfortzónájából és teljesen szabadjára engedi a képzeletét. 
 
2. Hogyan indult az írói pályafutásod? Mikor kezdtél el komolyabban foglalkozni az írással? 
 
Az első könyvbe a Covid berobbanása után fogtam bele. Igazából a magam szórakoztatására kezdtem el írni. A legvadabb álmaimban nem gondoltam volna, hogy ide fogok eljutni. Még mindig furcsán érzem magam, amikor bemegyek egy könyvesboltba és a szigeteken meglátom a saját könyveim. Ez tényleg felfoghatatlan érzés. Igazából a történet ötletek már korábban is ott lapultak a fejemben, de a covid alatt szántam rá magam, hogy a gondolataim írásba is megjelenítsem. Azóta pedig nincs megállás, idén ősszel jelenik meg a harmadik könyvem, a jövő év elejére pedig tervezem a negyediket.
 
3. Az első megjelent könyved a Titokzatos Útitárs címet kapta, mit lehet erről a kötetről tudni? Mennyi idő alatt írtad meg?
 
Három-négy hónap alatt született meg ez az erotikus kalandregény. A főhős Alison két napos vonatutazását végigkövetve megannyi izgalommal és érzelmi vívódással találkozhat az olvasó. Az alvilági történetek kedvelőinek bátran merem ajánlani. 
 
4. Amikor kiadót kerestél, milyen szempontokat vettél figyelembe? 
 
 Számomra nagyon fontos volt a gyors és segítőkész kommunikáció. A Newline kiadó már az első levélváltásunk után szimpatikussá vált, ezért is örültem nagyon, amikor a kéziratom pozitív elbírálást kapott. Időközben már eljöttem tőlük, a továbbiakban magánkiadásban jelennek meg a könyveim, de szerencsére ez a jó viszonyunkat egy pillanatig sem befolyásolja.
 
5. Ha már a szempontoknál tartunk, mindegyik műved borítója fantasztikus lett. Ki tervezte őket? 
 
Több borítóötlet is felmerült? Köszönöm, én is odáig vagyok értük. A Coverist studio ( Faniszló Ádám és Bakos Fanni) tervezte a legutóbbi két könyv borítóját. Elképesztően ügyesek, fél szavakból is megértenek. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket. Az Őrületbe kergetsz könyvnél nagyon konkrét elképzelésem volt, ott nem volt több verzió. Inkább csak a színekkel meg a betűtípusokkal játszottunk. A Jack árnyékában borítónál viszont több variációt is megnéztünk, de végül ugyanazt láttuk a legjobbnak. 
 
 6. Az én figyelmemet leginkább az Őrületbe kergetsz keltette fel, hogyan született meg a történet cselekménye? Mit lehet tudni Conor Foster karakteréről?
 
A csattanó jutott elsőként eszembe. Általában minden történetem így indul, a vége pattan ki a fejemből, utána onnan kezdek visszafelé építkezni. Mindig is szerettem az emberi elmével kapcsolatos videókat és feljegyzéseket, ezért tudtam, hogy előbb vagy utóbb egy ilyen könyvnek is meg kell születnie. Eszméletlenül izgalmas volt a könyvhöz szükséges kutatómunka. Imádtam minden percét. A többszörös személyiségzavar mindig is érdekelt, és ahogy látom az olvasókat is. A történet egy elmegyógyintézetben játszódik, ebből adódóan erősen megjelennek benne mentális betegségek. A főszereplő Conor Foster disszociatív személyiségzavarban szenved. Amíg Conor egy ártatlan, kedves férfi addig a másik személyisége Lenard egy eszelős, kontrolálhatatlan gyilkos. A Conort kezelő doktornő és az olvasó feladata kideríteni, hogy ez csupán egy ritka mentális betegség, vagy annál jóval több.
 
7. A napokban lepleződött le a legújabb könyved, amelyet tűkön ülve várnak az olvasók. Tudnál csepegtetni pár információt róla? 
 
A következő könyvem Hasfelmetsző Jack világába, Londonban játszódik a 19. század végén. Ez a történet egy vérbeli romantikus thriller. Imádom ezt a sötét világot, a karaktereket, főként a két főszereplő szócsatáit. Nagyon élvezem az írást, ez szerintem látszódni is fog a végeredményen. Legalábbis remélem.  
 
8. Szoktál hazai szerzőktől olvasni? 
 
 Persze! Büszkék lehetünk arra, hogy mennyi kiváló szerzőnk van. Mindegyik zsánerben van olyan író, akinek a könyve a kedvenceim között van!
 
9. Mik a terveid a jövőre nézve? 
 
Rengeteg ötletem van még, amik csak arra várnak, hogy leírjam őket. A következő projektem, most az Őrületbe kergetsz folytatása lesz. Szóval most csak egy dolgom van, írni, írni, és persze írni! 
 
10. Mit tanácsolsz a kezdő szerzőknek? 
 
A legtöbben azt mondják, hogy van egy jó történet ötletük, de nem tudják hogyan is kezdjenek neki. Én erre mindig ugyanazt mondom: Ülj le, és kezd el írni! Nem számít, ha a közepétől indulsz, vagy éppen a legvégét kezded el. A lényeg az, hogy elkezd. Én például sose a könyv elejétől indulok, a legelső fejezetet általában a legvégére hagyom. Rengeteg gyakorlásra, kitartásra és persze alázatra lesz szükség. Viszont azt biztosan állíthatom, hogy a kemény munka mindig meghozza gyümölcsét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.