2024. július 20., szombat

Véleményem Jud Meyrin: A ​kastély réme (Felföldi rejtélyek 3.) című könyvéről

 Jud Meyrin
A ​kastély réme (Felföldi rejtélyek 3.) 

 

Egy gyönyörű kastély, ami titkokat, szenvedélyt és halált rejt

Francesca Blair krimiíró, akit letaglózott egy személyes tragédia. Képtelen visszatalálni a korábbi életébe, képtelen írni, pedig mindig is így birkózott meg a körülötte történtekkel: belefoglalta egy regénybe.
Amikor a tudomására jut, hogy a gróf halott húgának szellemét látták a közeli Glamisi kastélyban, úgy érzi, ez az a sztori, amivel kilábalhatna az írói válságból. Csak ki kell derítenie, mi lapul a kísértethistória mögött.
Mert kísértetek nincsenek.
Vagy talán mégis?
És vajon igaz, amit az emberek beszélnek, hogy a gróf húgát a saját férje ölte meg?
Francesca Glamisbe megy, ahol azonnal elbűvöli a megrendítő múltú, karizmatikus férfi. De Blake Lorimer tényleg ártatlan, vagy ő a kastély réme?

Szívszorító történet veszteségről, bűnről és a mindent elemésztő szerelemről

Írta: Jud Meyrin

Kiadó: Fairbooks Kiadó és Írói Műhely

Megjelenési év: 2023

Már nincs olyan Megyeri Judit kötet, ami ne csücsülne ott a polcomon, így nem volt kérdés, hogy A kastély réme is ott fog kikötni. Túlságosan is izgatottan vártam a folytatást, mert a második részben Francesca hamar szimpatikussá vált és kíváncsi lettem, vajon neki milyen sorsot szán az írónő.


Figyelem!

Cselekményleírást tartalmazhat!

 

,,– Te erre az egészre egy kibaszott rejtvényként tekintesz, ugye, Napsugár?
– Muszáj – vonta meg a vállát a nő –, különben remegve kuporognék a sarokban."

 

Röviden a könyv cselekményéről...

A Krimifesztiválon történt események után, Francesca népszerűsége az egekbe szökött. Nemcsak ünnepelt író vált belőle, de mindenki értesült arról, mekkora szerepet játszott egy bűneset felgöngyölítésében. Ennek köszönhetően jut a tudomására, hogy az egyik tőlük nem messze található kastélyban vélni látták a kastély urának tragikusan elhunyt testvérét. Az ihlethiánnyal küzdő írónőnek több sem kell, máris beleveti magát a nyomozásba, miközben maga sem sejti mekkora bajba is keveredhet.

Ami tetszett benne...

~ Véleményem szerint a  borító tökéletesen választás

~ Francesca: valamilyen szinten sejtettem, hogy ő is kap egy részt, de azt hittem, hogy csak Colin és Tony története után. Ezen döbbenetemet félre is tettem, így még izgatottabban vetettem bele magamat az olvasásba. Nekem szimpatikus szereplő lett, és annyira áttudtam érezni a veszteségét, illetve a rejtély utáni kíváncsiságát.

~ Blake: végig drukkoltam neki, hogy végre megtalálja a saját lelki békéjét és a boldogságot. Nekem picit hiányérzetem volt vele kapcsolatban, mert azon kívül, mennyire bejött neki a nő, nem igazán tudtam meg róla többet.

~ Lottie és Tristan: az elején kicsit csalódott voltam, amiért nem ők viszik tovább a fővonalat, de elolvasva a könyvet, cseppet sem bánom, hogy Franny került előtérbe. Annak viszont roppantul örültem, hogy ha csupán mellékkarakterekként, de ők is felbukkantak benne, mert a jelenlétük nagyon jó hatással volt az események alakulására.

~ Laura: egyértelműen ő lett az a személy, akit Blake után a legjobban sajnáltam. Elvesztette az édesanyját, az édesapja magasról tett rá, mivel nem tudott vele mit kezdeni, és még hosszasan sorolhatnám mennyi veszteség érte őt. Nagyon remélem, hogy 2 kötettel később az ő történetét olvashatjuk, és mondok két imát azért, hogy az írónő lásson benne potenciát, mert szerintem ütős kis története lenne neki is.

~ A cselekmény: a könyv olvastatta magát, a nyelvezete könnyed, bár bennem krimi helyett inkább erős thriller érzetet keltett. Imádtam benne a csavarokat, de leginkább azt, ahogyan alakultak az események.

~ A vége: ennél jobb lezárást nem adhatott volna neki a szerző és kíváncsian várom a további megjelenéseket.

Összegezve: azon olvasók számára ajánlom, akik szeretik az izgalmas és romantikus regényeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.