2022. október 31., hétfő

ISMERD MEG HAZÁNK ÍRÓIT ~ Anne Raven

Kérdezz-felelek interjú Anne Raven írónővel 

 Gyere és ismerd meg Anne-t, a népszerű Sekély című könyv szerzőjét!


1. Kedves Anne, mesélnél magadról, hogy az olvasók kicsit jobban megismerhessenek téged? 

Először is szeretném megköszönni neked a felkérést, nagyon megtisztelsz vele. Nos, ami engem illet egy Balaton melletti városban élek a férjemmel és két fiammal. Nálunk mindig zajlik az élet, és ritkán fordul elő, hogy unatkozom. Nagyon szeretek olvasni, filmezni, kirándulni, kávézni, vagy a barátokkal tölteni a szabadidőt. Szeretem a kreatív dolgokat, a vidám dolgokat. Négy testvérem van, és amikor összejön a család nagyon hangosak tudunk lenni, de én ezt imádom. Szívesen eljutnék azokba az országokba/helyekre, ahol eddig még csak a könyveimen keresztül volt alkalmam járni. Az valami fantasztikus élmény lenne.

2. Miből ered az Anne Raven szerzői név? Van valami különleges története?

Mindössze a nevemet rejti angolul, vagyis nem teljesen, de majdnem. Azért választottam írói álnevet, mert eleinte féltem a nyilvánosságtól, nem mertem nevet és arcot adni a történeteimhez. De nem bánom, mert úgy vélem jól megválasztott szerzői név lett.

3. Hogyan vette kezdetét az írói pályafutásod? 

Totálisan véletlenül. Gyakorlatilag a kíváncsiságom vezérelt. Nem voltak gyerekkori/korábbi próbálkozásaim e téren. Őszintén szólva nem is igazán hittem benne, hogy nekem ez menni fog, de amikor aztán mégis belevágtam teljesen magával ragadott. Nem tudom, hogy az írás talált-e meg engem, vagy fordítva, de örülök, hogy így alakult. Nagyon sokat ad. Bővülő tudást minden új történet megszületése által, barátokat, fantasztikus írótársakat, olvasókat, akik igazából sokkal többek is, mint olvasók. 

4. Sokan úgy hiszik, hogy az Illegális szerelem az első regényed, de ha jól tudom, előtte már három megjelent. Mit lehet róluk tudni?

Hogy ezeket a történeteket csak ekönyvként lehet megtalálni a platformokon. Én úgy hívom őket, hogy az első szárnycsapásaim. Büszke vagyok rájuk, mert általuk fejlődött ki az írói hangom olyan formában, amit már ti is ismerhettek. Valószínűleg ma már mindhárom történetet másképp írnám meg, de azt hiszem ezzel minden író így lenne. Ha valakit esetleg felcsigáztam, akkor íme az ekönyveim sorrendben: Mindenképp, Ha elül a vihar, Titkok és álarcok-Egy Dublini történet

5. Ha már szóba került az Illegális szerelem, a történet egyik főtémája a boksz, hiszen Zalán bokszoló/bokszedző. Hozzád közel áll ez a sport?

Nem, sőt! Semmilyen formában nem bírom az erőszakot, nézni főleg nem bírom. Mégis, ami miatt a boksz mellett döntöttem, az az, hogy borzasztó elhivatottság, kitartás, akarat van ez mögött a sport mögött. Sokkal több, mint puszta bunyó, aminek sokan gondolják. Iszonyatos összpontosítást, gyorsaságot, koncentrációt igényel, és mivel elég mélyen bele kellett ásnom magam ebbe a világba, most már teljesen másképp tekintek rá én is.  

6. Más vizekre evezve, nem régen került a boltok polcaira a Sekély című könyved. Milyen visszajelzéseket kaptál róla? Mennyi időbe telt megírni?

A Sekély számomra egy újfajta kiteljesedés volt, nagyon szerettem írni, ezért viszonylag elég gyorsan is haladtam vele. Összességében maga a megírása három-négy hónap volt, ha az utómunkálatokat nem számolom. Műfaját tekintve itt átnyargaltam a romantikus-erotikus vonalra, amivel már az első könyvemnél is próbálkoztam, de ott még nem mertem igazán őszintén kifejezni magam, átadni azt, ami kikívánkozott belőlem. A visszajelzéseket tekintve nagyon jó/pozitív visszacsatolásokat kaptam szerencsére. Sokakat meglepett a férfi szemszög, de ez végül senkit sem zavart abban, hogy élvezze a történetet.

7. Írás közben mi az, ami inspirálni szokott? 

Mostanában az, ha közben olvasom valaki más történetét. Persze hasonló műfajban. Vagy ha nagyon elakadok, akkor szeretek megnézni egy könnyed romantikus filmet, ami általában segít.

8. November vége felé új regény megjelenés várható tőled, amelynek elképesztően jó lett a borítója? Ha szabad ilyent kérdeznem, ki tervezte?

Köszönöm szépen.  A borítót Faniszló Ádám tervezte (Coverist Studio), ahogy a Sekély borítóját is korábban ő készítette. Nagyon szeretem a munkáit, és szinte azonnal ráérez arra, hogy mit szeretnék. 

9. A családod és a környezeted hogyan fogadta az írás iránti szenvedélyedet?

Szerintem eleinte szkeptikusan, de ezt nem csodálom, hisz még én magam is. Azt hiszem akkor kezdett el mindenki komolyan tekinteni erre a dologra, amikor az Illegális megjelent. Az már kézzel fogható volt, valóságos. Innentől fogva már kaptam véleményeket, kérdéseket, gratulációkat. Egyre többeket foglalkoztatott hogyan születnek meg bennem a történetek, mikor van egyáltalán időm ezzel foglalkozni. A családom nagyon büszke rám, és támogatnak, ahogy a bárátok, kollégák is, és ezért nagyon hálás vagyok nekik.

10. Mik a terveid a jövő évre nézve?

Nem fogsz meglepődni, ha azt mondom új történeten dolgozom, amit jövő év elejére/tavaszára tervezek megjelentetni. Nagyon megosztó témát fogok boncolgatni egy szerelmi történet köré fonva, és már most izgulok a fogadtatása miatt.

11. Mit tanácsolsz a kezdő szerzőknek?

Iszonyatos sok kitartást igényel, alázatot, és rengeteg időt míg egy történet elnyeri a végső, méltó formáját. Akármilyen ügyes is valaki már kezdőként, szüksége van egy külső szemlélő, egy szakember véleményére, aki kívülállóként tud nézni a kéziratára. 

Azt tanácsolom, hogy ne kapkodj, járd végig azt az utat, amit végig kell járni (szerkesztő, korrektor, tördelő). Az író is, és az olvasó is megérdemli, hogy a mű olyan alakot öltsön, amit ha utána az író a kezébe vesz nem bánja meg, hogy megírta, és az olvasó sem bánja meg, hogy elolvasta.

Az írónő szerzői oldala --> Anne Raven írói oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.